اعتصاب رانندگان کامیون به ٢٥١ شهر رسید

اطلاعیه شماره ٥:

دور دوم اعتصاب رانندگان کامیون از اول مهر ماه آغاز شده و اکنون در هشتمین روز ٢٥١ شهر در تمام استانها را در بر گرفته است. اعتصاب سراسری رانندگان کامیون علیرغم انواع و اقسام ترفند های مقامات مسئول و تهدیدات و دستگیری دهها نفر از رانندگان، با قدرت به جلو میرود و رانندگان میگویند تا وقتی پاسخ نگیریم، اعتراض ادامه خواهد داشت. رانندگان اعلام کرده اند که با ادامه اعتصابمان همکاران بازداشتی خود را نیز آزاد میکنیم. در یک خبر گزارش از اینست که رانندگان کامیون مامورانی را که برای تهدید آنان آمده بودند، فراری داده اند.

رانندگان کامیون خواستهای اعتراض خود را در هفده بند اعلام کرده و از جمله به گرانی و مشکل تهیه لاستیک و وسایل کامیون، حقوقهای زیر خط فقر، اختلاسها، تعویق پرداخت حقوقها، بیکاری و نا امنی شغلی، ناامنی جاده ها، محرومیت از داشتن حق تشکل اعتراض داشته و هدف خود را پایان دادن به ظلم و نابرابری اعلام کرده اند.  رانندگان از بخش های مختلف جامعه خواستار حمایت و پشتیبانی شده اند.

اعتصاب قدرتمند رانندگان کامیون تا کنون حمایت های بسیاری را به خود جلب کرده است. از جمله انجمن صنفی کارگران برق و فلز کرمانشاه، جمعی از معلمان، جمعی از کسبه و بازاریان تهران و کرمانشاه، جمع هایی از دانشجویان بوشهر و فارغ التحصیلان کهگیلویه و بویر احمد با انتشار بیانیه های جداگانه از اعتصاب سراسری رانندگان کامیون حمایت کرده اند. همچنین گروههای تلگرامی معلمان و تشکلهای مختلف کارگری و بخش های مختلف جامعه مرتب اخبار این اعتراضات را انعکاس داده و به این شکل حمایت و همبستگی خود را با رانندگان ابراز میکنند. در سطح جهانی نیز کارگران حمل و نقل شهر ویرجینیا در آمریکا با تجمع کردن و بدست گرفتن بنری در حمایت از اعتصاب رانندگان کامیون، از این اعتراضات اعلام پشتیبانی کرده اند. در شهری در هلند نیز شماری از رانندگان کامیون با کامیونهایشان در خیابان مارش رفتند و از این اعتراضات اعلام حمایت کردند.

حزب کمونیست کارگری همه کارگران و مردم را به پشتیبانی فعال از این اعتراضات فرا میخواند. اعتصابات سراسری یک ابزار مهم مقابله با حکومت و مفتخوران سرمایه دار است.

 

پیش بسوی اعتصابات و اعتراضات سراسری

 

حزب کمونیست کارگری ایران

٨ مهر ۱۳۹۷، ٣٠ سپتامبر ۲۰۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *