poliakril

هزاران کارگر چندین مرکز صنعتی دست به اعتصاب زدند! کارگران شیپور مبارزه برای افزایش دستمزد را به صدا درمیاورند!

poliakril
در هفته های گذشته اعتصابات بزرگی در چندین مرکز کارگری برای افزایش دستمزد، پرداخت حقوق معوقه و جلوگیری از اخراج ها سازمان داده شده است. کارگران پتروشیمی های ماهشهر که خواست دومیلیون تومان دستمزد را مطرح کردند، کارگران نیشکر هفت تپه، پلی اکریل اصفهان، کارگران فازهای ۱۸ و ۱۹ عسلویه و کارگران ذوب آهن اسدآباد همدان از جمله این مراکز بودند. در ادامه این اعتراضات روز شنبه ۳۰ آذرماه هزاران کارگر ایران خودرو، پلی اکریل و نیشکر هفت تپه و کارگران شرکت گاما در عسلویه وارد اعتراض شدند.
کارگران ایران خودرو ظهر روز شنبه در اعتراض به پایین بودن دستمزدها از رفتن به ناهارخوری و دریافت غذا خوددا ی کردند و خواهان افزایش حقوق و مزایای خود شدند. طبق گزارشی که اتحادیه آزاد کارگران ایران منتشر کرده است، زمزمه اعتراض به پایین بودن دستمزدها در شرکت ایران خودرو مدتهاست وجود دارد و اعتراض دیروز کارگران این کارخانه با شرکت حدود ۸۰ درصد کارگران مونتاژ ۴ (سواری) و تراشکاری صورت گرفت. مونتاژ ۴ ایران خودرو یکی از مهمترین قسمتهای این کارخانه بزرگ است و در آن حدود ۱۰ هزار کارگر مشغول بکارند.
۵۰۰ کارگر کارخانه پلی‌اکریل اصفهان نیز از روز شنبه با خواست ۲۰ درصد افزایش دستمزد، پرداخت فوری حقوق معوقه مهر و آبان و پاداش سالیانه خود و در اعتراض به سیاست کوچک سازی کارخانه و چند خواست دیگر، در محوطه کارخانه تجمع کردند و دور سوم مبارزه خود را شروع کردند.
کارگران نیشکر هفت‌تپه صبح روز شنبه در محوطه کارخانه دست به تجمع اعتراضی زدند و خواهان پرداخت فوری دو ماه حقوق و پاداش سالیانه خود شدند. و طبق خبر دیگری که به حزب رسیده است، امروزیکشنبه اول دیماه حدود ۲۰۰ نفر از کارگران شرکت گاما واقع در فاز ۱۲ کنگان (عسلویه) به علت واگذاری شرکت به پیمانکار جدید و اخراج دسته جمعی دست به اعتصاب زده واعلام کردند که تا دریافت کامل تمام حقوق و مزایای خود دست از اعتصاب نخواهند کشد و پای هیچ تسویه حسابی نخواهند رفت. ۲۷۰ کارگر این شرکت چندین ماه است هیچگونه حقوقی دریافت نکرده اند.
این اعتصابات و سایر اعتصاباتی که در ماههای اخیر در نقاط مختلف کشور و مراکز بزرگ کارگری صورت گرفته است، تداوم آنها و خواست های کارگران اعتصاب کننده، همگی نشاندهنده فضای تازه ای در جنبش کارگری است. کارگران پتروشیمی های خوارزمی و بسباران در ماهشهر، خواست دو میلیون تومان دستمزد را در اعتصابشان مطرح کرده اند. این خواست باید به پرچم مبارزات کارگران در سراسر کشور و بویژه در مراکز کلیدی مانند نفت و ماشین سازی ها، لاستیک سازی ها، و شرکت واحد و غیره تبدیل شود.
حزب کمونیست کارگری حمایت قاطع خود را از مبارزات کارگران و خواست های آنها اعلام میکند و کارگران مراکز صنعتی در سراسر کشور و اعضای خانواده های آنها را به پیوستن به مبارزه متحد و قدرتمند برای افزایش چند برابر دستمزد فرامیخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۱ دیماه ۱۳۹۲، ۲۲ دسامبر ۲۰۱۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *