karoun 8 211 x 141

١٥٠٠٠ نفر از مردم اهواز دست به اعتراض زدند

karoun 8 211 x 141

بنا به خبرهای رسیده روز پنجشنبه ٢٨ آذر (١٩ دسامبر) جمعیتی بالغ بر ١٥ هزار نفر در کنار رود کارون در منطقه امانیه حد فاصل پل کابلی و پل سفید زنجیره انسانی تشکیل دادند، شعار دادند و اعتراض خود را از اوضاع کنونی اعلام کردند. زنجیره انسانی دیروز در اعتراض به آلودگی هوا، انتقال بی رویه آب کارون، خشک شدن هورالعظیم، توهین استاندار اصفهان به مردم خوزستان و چهارمحال بختیاری، کاهش شدید بودجه خوزستان در دولت روحانی، بیکاری و دیگر مشکلات مردم این استان صورت گرفت و از ساعت چهار تا شش بعدازظهر بطول انجامید.
این چندمین تجمع اعتراضی مردم اهواز در ماههای گذشته است. یک نکته قابل توجه در این اعتراضات اتحاد مستحکمی است که میان مردم عرب زبان و فارس زبان وجود دارد. اکثریت مردم خوزستان علاوه بر فقر و بیکاری و سایر محرومیت های اقتصادی و سیاسی، حتی از هوای سالم و آب آشامیدنی سالم نیز محروم شده اند. تنها در آبان ماه باران اسیدی بیست هزار نفر را مسموم و هزاران نفر را روانه بیمارستان کرد. یکی از مقامات رژیم دلیل این باران اسیدی را تحریم اقتصادی و عدم تعویض فیلترهای موجود در مشعل‌های نفت و گاز عنوان کرده است و اعتراف کرده است که از چهار سال پیش گزارش‌هایی مبنی بر بیماری‌های خونی و ریوی مردم استان خوزستان به وزیر بهداشت وقت ارائه شده ولی تا کنون هیچ اقدامی انجام نشده است. در پاسخ به این مقام رژیم باید گفت که اولا فیلترها در طول حاکمیت جمهوری اسلامی تعویض نشده و هیچ اقدام پیشگیرانه دیگری نیز در طول حاکمیت دزدان و قاتلان اسلامی برای جلوگیری از این وضعیت در خوزستان صورت نگرفته است. ثانیا یک دلیل مهم تحریم نیز وجود خود این حکومت است.
جمهوری اسلامی مسبب مستقیم و اصلی همه مصائبی است که امروز مردم خوزستان و مردم در سراسر کشور دارند. آلودگی هوا در نقاط مختلف کشور و انتقال بی رویه آب کارون و برخی دیگر از رودخانه ها بخشی از کارنامه حکومتی است که سرانش مشغول دزدی و ارگانهایش مشغول سرکوب مردمند. ادامه این حکومت یعنی از هم پاشیدن شیرازه جامعه، یعنی کشاندن زندگی اکثریت مردم به مرز گرسنگی، یعنی اعتیاد و تن فروشی میلیونی، بیحقوقی و ناامنی و ترک تحصیل میلیونی کودکان و هزار مصیبت دیگر.

مبارزه علیه آلودگی هوا و معضلات مربوط به رودخانه ها و نداشتن آب سالم و سایر مسائل مربوط به محیط زیست باید بطور متحدانه از اهواز تا سنندج و از سیستان و بلوچستان تا ارومیه و اصفهان و تهران و سایر نقاط کشور گسترش یابد. این بخشی از مبارزه علیه حکومتی است که هست و نیست مردم را به گروگان گرفته است. جمهوری اسلامی باید برود. زنده باد اتحاد مبارزاتی مردم اهواز!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۹ آذر ۱۳۹۲، ۲۰ دسامبر۲۰۱۳

karoun 25 240 x 293     karoun 24 211 x 141

1491767 572843419462586 1435916609 n 237 x 178     karoun 11 210 x 140

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *