عکس از آرشیو

اخباری از اعتراضات در چند مرکز کارگری

تجمع اعتراضی کارگران تولی پرس مقابل فرمانداری شهر الوند

روز ۱۹شهریور ۹۷، کارگران شرکت تولی پرس در اعتراض به توقف کار تحت عنوان “مرخصی اجباری” و خطر از دست دادن کارشان مقابل این شرکت در شهرستان الوند واقع در استان قزوین تجمع کردند. بنا بر خبرها در هفته گذشته ٤٥٠ کارگر قراردادی و رسمی شاغل در دو کارخانه تولی پرس و بسته‌بندی البرز برای سومین بار به “مرخصی اجباری” فرستاده شدند. پیش از این نیز فعالیت این شرکت در چندین نوبت متوقف شده و حتی بابت این ایام کارفرما از مرخصی کارگران کسر کرده است. در همین رابطه کارگران تولی پرس در دهم شهریور در مقابل اداره کار و فرمانداری شهرک صنعتی البرز تجمع داشتند که با دادن وعده هایی موقتا به تجمع خود خاتمه دادند.

تجمع اعتراضی کارگران شرکت داروگر

روز ١٨ شهریور کارگران شرکت داروگر در اعتراض به تعطیلی کارخانه و فرستادن آنها به “مرخصی اجباری” بدون حقوق و خطر بیکارسازی ها دست به تجمع زدند. این کارگران دو ماه دستمزد و حق بیمه شان را طلب دارند. بنا بر خبر کارفرمای شرکت تمامی کارگران شاغل را  از روز دوشنبه ۲۹ مرداد ماه ۹۷ تا ٥ مهر ماه به تعطیلات تابستانی فرستاده و در سه نوبت آن را تمدید کرده است. این شرکت ٤٠٠ کارگر دارد و در جاده قدیم کرج واقع است.

 تجمع اعتراضی ٦٠٠ کارگر اخراجی نساجی منطقه آزاد ارس جلفا

روز ١٧ شهریور ٦٠٠ کارگر اخراجی نساجی منطقه آزاد ارس جلفا در اعتراض به اخراجی و فشار گرانی و تورم بر زندگی و معیشتشان دست به تجمع زدند.

علاوه بر اینها روز شنبه  ۱۷شهریور۹۷ کارگران پیمانکاری شاغل فازهای ٢٠ و ٢١  پارس جنوبی عسلویه واقع در استان بوشهر در اعتراض به پرداخت نشدن ۲ تا۵ ماه حقوق معوقه مقابل دفاتر شرکتهای پیمانکاری تجمع اعتراضی بر گزار کردند. همچنین صبح روز١٩ شهریور گروهی از کارگران کارخانه «پارس میلنگ» تاکستان در اعتراض به اخراج ۴۰ نفر از همکارانشان در محوطه و مقابل کارخانه تجمع کردند.

بن بست عمیق اقتصادی و سیاسی حکومت اسلامی، کارخانجات بسیاری را به حالت تعطیلی کشانده است. مسبب این وضعیت کارگران نیستند و تاوانش را نباید کارگران بپردازند. اعتراض علیه بیکارسازیها و تعویق پرداخت دستمزدها یک عرصه فعال مبارزات کارگری علیه کل بساط دزدسالار مشتی سرمایه دار حاکم است و پاسخ کارگران به این اوضاع است. حزب کمونیست کارگری بر اعتصابات سراسری کارگری، بر ایجاد شوراهای مستقل کارگری و شوراهای هماهنگی اعتصابات کارگری به عنوان یک پاسخ عاجل به این شرایط تاکید دارد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری کارگری!

حزب کمونیست کارگری ایران

١٩ شهریور٩٧، ١٠ سپتامبر ٢٠١٨

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *