عکس از آرشیو

فراخوان بازنشستگان به تجمع سراسری در ٢٠ شهریور

بازنشستگان برای ساعت ١٠ صبح روز ٢٠ شهریوربرای پیگیری خواستهایشان و در اعتراض به رشد سرسام آور قیمتها، پایین آمدن قدرت خرید مردم و گرانی روز افزون قیمتها اعلام تجمع کرده اند. فراخوان گروههای مختلف بازنشستگان در مدیای اجتماعی به تجمع مقابل سازمان برنامه و بودجه در تهران است.

تمامی بازنشستگان دعوت شده اند که در این تجمع شرکت کنند. گروه های بازنشستگان از بخش های مختلف جامعه از تهران و شهرستانها و همچنین شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان طی بیانیه ای حمایت خود را از این فراخوان اعلام کرده اند.

بازنشستگان تا هم اکنون با مبارزات درخشان خود،  نقش  بسیار ارزشمندی در پیشروی های جنبش کارگری و جلو آوردن خواستهای رادیکال و انسانی در کل جامعه داشته اند. بازنشستگان بارها و بارها  در تجمعات با شکوهشان  اعتراض خود را به زندگی زیر خط فقر و سرقت آشکار حقوقها به صورت تعویق در پرداختها، به حقوقهای نجومی و وجود فاصله عظیم طبقاتی در سطح جامعه، به سرکوبگری های حکومت  و بساط دزدسالای حاکم اعلام کرده و بر خواستهای فوری  خود مانند افزایش حقوق ها به بالای خط فقر اعلام شده ٥ میلیون تومان، تحصیل رایگان در تمام سطوح تحصیلی،  درمان رایگان برای همه، تسهیلات لازم برای تامین مسکن و بر روی معیشت، منزلت و حق داشتن یک زندگی انسانی تاکید کرده اند. خواستهای بازنشستگان و معلمان، خواستهای همه مردم است. فراخوان به برپایی تجمعات اعتراضی از سوی بازنشستگان برای بیستم شهریور ماه بطور واقعی فراخوان به کل جامعه برای اعتراض به کل این بساط فقر و بردگی است.

حزب کمونیست کارگری از فراخوان بازنشستگان و از خواستها و مبارزات آنان قاطعانه حمایت کرده و همگان را به شرکت در تجمع روز ٢٠ شهریور و حمایت و پیشتیبانی از آنان فرامیخواند.

 

پیش بسوی تجمعات و اعتصابات سراسری!

 

حزب کمونیست کارگری ایران

١٨ شهریور ۱۳۹۷، ٩ سپتامبر ٢٠١٨

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *