عکس از آرشیو

فراخوان کارگران بازنشسته کیان تایر به تجمع برای فردا ١٩ شهریور ماه

کارگران بازنشسته کیان تایر برای ساعت ٩ صبح روز ١٩ شهریور در اعتراض به عدم اجرای وعده های داده شده و تعویق پرداخت حق سنواتشان به تجمع در مقابل وزارت صنعت و معدن فراخوان به تجمع داده اند. در بخشی از فراخوان کارگران چنین آمده است: “با یک گردهمایی باشکوه واتحاد و انسجامی بی مثال به مسئولین مربوطه نشان میدهیم که ما از حق و حقوق خود و خانواده هایمان نمیگذریم.”

به گفته کارگران هر کدام از آنها  بابت سنوات بازنشستگی بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان از کارفرما طلبکار هستند که حتی با عملی شدن وعده پرداخت‌‌ مقدار ناچیز ۵۰۰ هزار تومان در ماه که مسئولین مطرح کرده اند، سالها پرداخت این طلبها طول خواهد کشید.

نپرداختن حق سنوات کارگران بازنشسته یک سرقت آشکار است و باید فورا پس داده شود. این کارگران در تجمع اعتراضی قبلی خود با شعارهایی چون “یک اختلاس کم بشه، سنوات ما حل میشه” و “تا حق خود نگیریم، از پا نمی نشینیم” و شعارهای دیگر اعتراض خود را به بساط دزدسالاری حاکم اعلام داشته و بر پیگیری خواستهایشان تاکید کردند.

حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت از مبارزات و خواستهای کارگران بازنشسته کیان تایر بر حضور فعال خانواده ها در این تجمع اعتراضی و حمایت کارگران شاغل از همکاران بازنشسته خود تاکید میکند. شرکت همه بازنشستگان و کارگران در تجمع روز ٢٠ شهریور نیز که گروههای بازنشستگان فراخوان داده اند ضروری و مهم است.

 

پیش بسوی تجمعات و اعتصابات سراسری!

 

حزب کمونیست کارگری ایران

١٨ شهریور ۱۳۹۷، ٩ سپتامبر ٢٠١٨

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *