با فضای نظامی، امنیتی و علیه دستگیری ها در شهرهای کردستان مقابله کنیم

طبق گزارشهای منتشر شده، در شهرهای سنندج و مریوان نیروهای انتظامی فضای این شهرها را نظامی کرده و اقدام به احضار و دستگیری تعدادی از فعالین اجتماعی کرده اند. امید اسدی از فعالان مدنی و کارگری، صبح روز ۳۰ مرداد ۹۷ در شهرستان کامیاران توسط نهادهای امنیتی بازداشت و در مکان نامعلومی بدون ملاقات در بازداشت بسر میبرد و جهت تفهیم اتهام به دادگاه برده شده است. در سنندج؛  جمال اسدی از اعضای گروه کوهنوردی “چل چه مه” و از فعالین زیست محیطی شهر سنندج پنج شنبه ٨ شهریور توسط نهاد های امنیتی احضار میشود. بر اساس احضاریه شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج، خلیل کریمی کارگر ساختمانی و از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران در شهر سنندج باید روز ١٩ شهریور جهت رسیدگی به پرونده اش، خود را به آن شعبه معرفی کند.

مظفر صالح نیا و خالد حسینی، دو تن از فعالین کارگری، روز سه شنبه ١٣ شهریور در سنندج از سوی ماموران امنیتی بازداشت شدند.بهنام ابراهیم‌زاده، دیگر فعال کارگری نیز از ۲۶ مرداد در بازداشتگاه سپاه کرمانشاه در بازداشت است. (٩ شهریور)، نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در مریوان، بە تجمع مدنی جوانان این شهر مقابل دکە شریف باجور یورش برده و دست کم ١٠ نفر را بازداشت کردند. در میان دستگیر شدگان نام  سیروان هوشمند گزارش شده است.  پس از ٣٥ روز بی خبری از سرنوشت آرمان غفوری، شک و تردیدها حول وضعیت سلامتی او زیر شکنجەهای مراکز سرکوبگر حاکمیت موجی از نگرانی و اخبار مختلف را دامن زده است، هیچ نهاد دولتی حاضر بە پاسخگویی و دادن اطلاعات صحیح نسبت بە سلامتی و مکان زندانی شدن او نیست.

 

مردم مبارز شهرهای کردستان!

حکومت جنایتکار اسلامی با دستگیری فعالین کارگری و اجتماعی و با امنیتی و نظامی کردن شهرهای کردستان، عمق وحشت و ترس خود از اعتراضات شما را به نمایش گذاشته است. نهادهای حکومتی تظاهراتهای توده ای و با شکوه شما در شهر مریوان در روزهای  ٣ و ٤ شهریور را که  در گرامیداشت چهار جانباخته حادثه دلخراش آتش سوزی حومه شهر در اطراف سله سی و پیله برگزار شد، تجربه کرده اند. آنها شاهد یکی از رادیکال ترین کوه پیمایی صدها زن و مرد جوان در سنندج بودند. شرکت و حمایت و همبستگی سراسری فعالین اجتماعی از مبارزات و تظاهرات شما  در شهرهای سنندج و مریوان جلوه ای دیگر از ابراز قدرت مردم را به نمایش گذاشت.

حکومت اسلامی تنفر عمیق و نارضایتی توده ای مردم کردستان را طی ٤ دهه گذشته تجربه کرده است. حکومت اسلامی از ترس فرپاشی و جارو کردن نیروهای امنیتی و اداری اش توسط مردم کردستان، دست به میلیتاریزم و امنیتی کردن فضای سیاسی ــ اعتراضی مردم زده است. امنیتی کردن شهرها و دستگیری های اخیر نشانه ترس حکومت جنایتکار اسلامی از شما مردم مبارز و انقلابی است. با همفکری با اتخاذ اقدامات عملی فضای امنیتی نیروهای مزدور حکومت اسلامی را میتوان و باید خنثی کرد. در محلات امکان برپایی اعتراض و تجمع را سازماندهی کنید. محلات را به کانون های اعتراض و تجمع تبدیل نمایید.

مردم کردستان، تجارب با ارزش و قابل اتکایی در مبارزه علیه حکومت اسلامی دارند. در روزهای سوم و چهارم شهریور در مریوان و نهم شهریور در سنندج تظاهرات و اعتراضات کوبنده با شرکت چند هزار نفر تجربه شده، مردم با قدرت تمام و تمام قد علیه حاکمان اسلامی ایستادند. با اتحاد و همفکری و با اتکا به تجارب مبارزاتی میتوانید فضای امنیتی حکومت اسلامی را خنثی کنید!

با برپایی تجمع و راه پیمایی نباید اجازه داد دستگیری ها ادامه داشته باشد و خواهان آزادی فوری دستگیرشدگان شوید.

 

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

١٣ شهریور ١٣٩٧

٤ سپتامبر ٢٠١٨

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *