زنده باد صف مردم آزادیخواه علیه نژادپرستی در شهر کمنتس آلمان

شهر کمنتس در شرق آلمان نزدیک به یک هفته است شاهد رویارویی مردم آزادیخواه با جریانات راسیست  می باشد. راسیست ها و فاشیست ها کشته شدن یک فرد آلمانی در جریان یک جشن در این شهر را بهانه قرار داده و تحرکات خارجی ستیزی شان را گسترش داده اند. این جریانات در سه روز اول  در کنار بی عملی پلیس موفق شدند کنترل برخی خیابانهای این شهر را در دست گرفته و دست به تعرض و ایجاد جو رعب و وحشت علیه خارجیان بزنند. اما در مقابل تحرک فاشیست ها جبهه متحدی از احزاب و سازمانهای ضد فاشیست و مردم آزادیخواه در طول هفته گذشته در مقابل فاشیست ها در شهر کمنتس صف آرایی کرد. از جمله روز ٣ سپتامبر کنسرت بزرگی با شرکت ٦٥ هزار نفرعلیه راسیسم و نژاد پرستی در این شهر برگزار شد.

 

مقامات دولت محلی ایالت زاکس در چند روز اول تحرک جریانات راسیست عملا ساکت بوده و حتی پلیس برای تامین امنیت تظاهرات مخالفان راسیستها، نیروی کافی در اختیار نگذاشت. این عمل پلیس با انتقادات فراوان روبرو شده و احزاب و جریانات ضد فاشیست، پلیس رابه همسویی با این دار و دسته ها متهم کرده اند. لازم به توضیح است که جریانات راسیست و ضد خارجی در پارلمان زاکسن حضور دارند.

 

تحرک راسیستها و فاشیستها یک نتیجه بلافصل سیاست های ضد پناهندگی دولت محلی زاکسن در ایجاد محدودیت و موانع بسیار زیاد برای اقامت پناهجویان در این ایالت است. این سیاست ضد پناهندگی دولت محلی، جریانات نژاد پرست را به صرافت جو سازی و سازماندهی حمله علیه مهاجرین و برای “تعیین تکلیلف با مهاجرین” انداخته است.

 

مقاومت و مبارزه برعلیه راسیسم و نژاد پرستی و جلوگیری از تحرکات این باندهای خطرناک یک امر عاجل و فوری جنبش ضد راسیستی و ضد نژاد پرستی است. این جنبش فی الحال علیرغم بهانه گیری پلیس، سدی دفاعی در مقابل تعرضات راسیستها و در دفاع از حق کار و اقامت برای مهاجرین را سازمان داده است.

 

کمیته آلمان حزب کمونیست کارگری ایران ضمن محکوم کردن حملات و تحرکات باندها و دار و دسته های راسیست و فاشیست علیه مهاجرین، از کلیه مهاجرین و از تمامی نهادها و مردم انساندوست و آزادیخواه می خواهد صف مبارزه بر علیه فاشیسم و نژاد پرستی را هرچه بیشتر تقویت کنند. دولت محلی زاکسن موظف است امنیت و زندگی مهاجرین را تامین کند. هرگونه کوتاهی دولت محلی در این امر، نظیر آنچه در روزهای گذشته در کمنتس شاهد بودیم، عملا  باز گذاشتن دست دارو دسته های فاشیست در ارتکاب جنایت برعلیه مهاجرین خواهد بود.

 

نه به نژاد پرستی

زنده باد همبستگی انسانی

 

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران/ آلمان

3 سپتامبر 2018

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *