گروههای مختلف کوهنوردی و دوچرخه سوار یاد فعالین جانباخته محیط زیست مریوان را گرامی داشتند

لینک به مطالب دیگر درباره محیط زیست

بنا به اخبار منتشر شده روز دهم شهریور ماه گروهی از کوهنوردان “ماهور” برای ادای احترام و یاد جانباختگان محیط زیست مریوان ابتدا به محل واقعه آتش سوزی رفته و از آنجا به دارسیران بر سر مزار شریف باجور و امید کهنه پوشی رفتند. همچنین گروه دیگری از کوهنوردان زاگروس بمناسبت گرامیداشت یاد جانباختگان محیط زیست در مریوان عازم ارتفاعات “آربابا” در بانه شدند و یاد این عزیزان را گرامی داشتند. در سقز نیز دو تن از ورزشکاران اهل سقز بنامهای، خلیل محمدی و آزاد دیوانی به منظور گرامیداشت یاد جانباختگان آتش سوزی فعالان محیط زیست مریوان، مسافت ۴۰۰ کیلومتری ( رفت و برگشت ) سقز به سنندج و بلعکس را با دوچرخه رکاب زدند.

طی چند روز گذشته به فراخوان فعالین زیست محیطی و گروههای کوهنوردی در برخی شهرها مراسمها و تجمعاتی در گرامیداشت یاد جانباختگان آتش سوزی جنگلهای اطراف مریوان برگزار شده است. فعالین محیط زیست، گروههای کوهنوردی و مردم ضمن ابراز همدردی با خانواده های جانباختگان و مردم مریوان، با اجرای سخنرانی، شعر خوانی و سرود و حمل شعارهای مربوط به این واقعه دردناک و ضد انسانی، مسببین  این جنایت حکومت اسلامی را در اشکال تجمع و کوهپیمایی محکوم کردند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری بار دیگر به همه فعالین، دست اندرکاران و برگزار کنندگان این حرکتها در گرامیداشت یاد جانباختگان این واقعه درود میفرستد و از همگان میخواهد که دست در دست هم، متحد، سازمانیافته و متشکل فضای اعتراضی و مبارزاتی مردم علیه لاشخوران اسلامی  وحکومت در حال سقوط شان را تقویت کرده و گسترش دهند.

سرنگون باد حکومت اسلامی

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

۱۱ شهریور ۹۷

۲ سپتامبر ۲۰۱۸

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *