عکس از مراسم مریوان

سنندج سرخ در گرامیداشت یاد جانباختگان فاجعه آتش سوزی مریوان

بنا به فراخوان فعالین زیست محیطی و جمعی از کوهنوردان روز جمعه ۹ شهریور ۹۷ فعالین محیط زیست، فعالین کارگری و جمعی از مردم مبارز سنندج ، در گرامیداشت یاد شریف باجور و امید کهنه پوشی از اعضای فعال انجمن سبز چیا و دو تن از کارمندان اداره منابع طبیعی مریوان، رحمت حکیمی نیا و محمد پژوهی مراسمی را در “گویزه کویر” برگزار کردند.

ابتدا شرکت کنندگان از ساعت ۷ صبح روز جمعه در پارک کودک شهر سنندج تجمع کرده و تا “گویزه کویر” راهپیمایی کردند. جمعیت حاضر در محل با در دست داشتن پلاکاردهایی در همبستگی با خانواده جانباختگان، در حمایت از محیط زیست سالم و با شعارهای دیگری یاد عزیزان جانباخته آتش سوزی مریوان را گرامی داشتند. در این مراسم تنی چند از فعالین زیست محیطی، کوهنوردان و فعالین عرصه های دیگر به ایراد سخنرانی و سرودن شعر پرداختند. علاوه بر این حرکت در مناطقی دیگر از شهر سنندج مراسمهای گرامیداشت شریف باجور و یارانش در سالن هایی برگزار گردید.

همانطوریکه انتظار میرفت اینبار نیز سنندج سرخ همچون همیشه رسالت خود  در اعتراض به وضع جهنمی موجود و در حمایت از مبارزات و اعتراضات مردم مریوان و مردم سراسر کشور را نشان داد. فعالین و سازماندهندگان این حرکت پرشور و همبسته توانستند با درایت بالایی صدای حق خواهی جامعه  در دفاع از آرمان و آرزوهای انسانی را با فریاد رسا و بلند به گوش حاکمان برسانند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری به فعالین محیط زیست، کوهنوردان، فعالین کارگری و مردم مبارز شهر سنندج درود میفرستد و ضمن قدردانی از تلاش و زحمات آنان در برگزاری این حرکت بجا و شایسته، بر ضرورت هر چه بیشتر اتحاد و همبستگی گسترده تر جنبشهای اعتراض اجتماعی و امر سازمانیابی شوراهای مردم برای حرکتهای بعدی تاکید میکند.

سرنگون باد حکومت اسلامی

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری

۹ شهریور ۹۷

۳۱ اوت ۲۰۱۸

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *