عکس آرشیو

یازدهمین روز اعتراضات قدرتمند کارگران گروه ملی فولاد اهواز،

تجمع اعتراضی بازنشستگان در تهران و اعتراضات سراسری کارگران راه آهن

 

ادامه اعتراضات قدرتمند کارگران گروه ملی فولاد اهواز

صبح روز ٦ شهریور کارگران گروه ملی فولاد اهواز، در یازدهمین روز اعتراضات قدرتمندشان برای پیگیری خواستهایشان در مقابل استانداری خوزستان تجمع کرده و با شعارمی‌ایستیم، می‌میریم، حقمون رو می‌گیریم، بر ادامه اعتراضاتشان تاکید کردند. سپس کارگران با مارش بزرگ خود به سمت فرمانداری و بانک ملی که هم اکنون مدیریت شرکت را بر عهده دارد، حرکت کردند. در این راهپیمایی با شکوه کارگران با شعار های سوریه را رها کن، فکری به حال ما کن، نه لبنان، نه غزه، فقط مردم ایران، ام الفساد اهواز همینجاست، همینجاست، فرماندار بی عرضه، نمیخوایم، نمیخوایم به بساط چپاول و دزدی ها در این کارخانه اعتراض خود را اعلام کردند. ایجاد شورای مستقل کارگری یک تاکید رهبران کارگری در این اعتراضات است که مورد حمایت همه کارگران قرار گرفته است.

اعتراض کارگران گروه ملی به عدم پرداخت ٥ ماه معوقات مزدی‌، به تعطیلی کشیده شدن کارخانه و تهدید و احضار کارگران به دادگاه است. اعتراضات کارگران گروه ملی وسیعا توجه مردم را در شهر اهواز به خود جلب کرده است. باید وسیعا از خواستها و مبارزه کارگران ملی اهواز حمایت کرد. حضور خانواده های کارگری در این حرکت بسیار ضروری است.

تجمع بازنشستگان در خیابان پاستور مقابل دفتر روحانی

صبح روز پنجم شهریور جمعی از بازنشستگان در تهران در اعتراض به سطح نازل حقوقها در مقابل دفتر روحانی تجمع کردند. بازنشستگان قبلا نیز در تجمعات هزاران نفره و با شعارهایی چون خط فقر ٥ میلیون حقوق ما یک میلیون، حقوقهای نجومی، فلاکت عمومی و درمان رایگان اعتراض خود را به فقر، تبعیض و شکاف عظیم طبقاتی در جامعه اعلام کرده و خواستار یک زندگی انسانی شدند.

دور جدید اعتصاب سراسری کارگران راه آهن

دور جدید اعتصاب سراسری کارگران راه آهن با فراخوان شورای هماهنگی اعتراضات این کارگران در روز ۳ شهریور آغاز شد. در این روز نزدیک به ۶۰۰ کارگر خطوط ابنیه فنی در نواحی ریلی جلفا، هادی‌شهر، مرند و عجب‌شیر در اعتراض به سه ماه تعویق پرداخت دستمزدها و همچنین چندین سال نپرداختن حق سنوات و قراردادهای موقت کاری دست از کار کشیده و در محوطه کار خود تجمع کردند. در ادامه این اعتراضات روز ٥ شهریور کارگران راه آهن شاهرود و سمنان و دامغان بدلیل دریافت نکردن مزد خود دست به اعتصاب زدند. شورای هماهنگی کارگران راه آهن در بیانیه ای که قبلا داده بود، بر هفت خواست مهم حق ایجاد تشکلهای مستقل کارگری، حق تجمع، لغو قراردادهای موقت و انعقاد قراردادهای دائمی، پرداخت بموقع حقوقها و حق بیمه کارگران و یکسان سازی حقوق کارگران رسمی و غیر رسمی، پرداخت به موقع حقوق کارگران در پایان هر ماه و توقف اخراجها تاکید کرد. خواستهای کارگران راه آهن، خواستهای همه کارگران است.

روز ٦ شهریور کارگران فرنخ و نازنخ به خاطر تعویق پرداخت ۱۰ ماه مزد خود در مقابل استانداری قزوین تجمع کردند.

 

پیش بسوی تشکیل شوراها

پیش بسوی اعتصابات سراسری کارگری

 

حزب کمونیست کارگری ایران

٦ شهریور ٩٧-٢٨ اوت ٢٠١٨

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *