دهمین روز اعتراضات گسترده کارگران نیشکر هفت تپه

روز ٥ شهریور کارگران تمام بخش های نیشکر هفت تپه از جمله تمامی کارگران رسمی، قراردادی و روزمزد شرکت دست از کار کشیده و پیگیر خواستهایشان شدند.

همانطور که در اطلاعیه قبلی گزارش کردیم روز ٣ شهریور نمایندگان کارگران نیشکر هفت تپه برای  مذاکره با مقامات مسئول به استانداری دعوت شده بودند. اما از آنجا که “افشار” بعنوان یکی از کسانی که نقش کلیدی ای در نابسامانی وضع هفت تپه و مشکلات کارگران داشته است، در جلسه شرکت داشت، آنها حاضر به نشست برای مذاکره در حضور وی نشده و بعد از تهدید و جواب سربالای مقامات، محل را ترک کردند. بدنبال این ماجرا بنا بر خبر مندرج در پیام ارسال شده از سوی کارگران نیشکر هفت تپه به گروه تلگرامی اتحادیه آزاد کارگران ایران، نمایندگان کارگران اکنون از طریق نهادهای امنیتی مورد تهدید قرار گرفته اند.

در پاسخ به این تهدیدات کارگران نیشکر هفت تپه اعلام کرده اند که این فشارها و تهدیدات نمیتواند خللی در عزم آنان برای پیگیری خواستهایشان ایجاد کند. کارگران اولتیماتوم داده اند که  اگر هرگونه خطری نمایندگان آنان را تهدید کند و در صورت دستگیر شدن آنان، تا آخر خواهند ایستاد و در صورت ادامه این تهدیدات اعتصابات خود را به شهرستان شوش گسترش خواهند داد. کارگران هفت تپه  نهادهای امنیتی  را مسئول عواقب آن اعلام کرده اند.

به این ترتیب کارگران نیشکر هفت تپه متحدانه از شورای مستقل خود و نمایندگان منتخبشان به دفاع بر خاسته و بطور یکپارچه اعتراضاتشان را به جلو میبرند. کارگران نیشکر هفت تپه خواستهایشان را در ١٢ مورد اعلام کرده اند که در راس آنها خواست پرداخت فوری سه ماه دستمزد و حق بیمه، دائمی شدن قرار دادهای موقت و متوقف شدن چپاول زمین های نیشکر هفت تپه و رفع خطر بیکاری آنان از کار قرار دارد.

حزب کمونیست کارگران از مبارزات و خواستهای کارگران نیشکر هفت تپه قاطعانه حمایت کرده و همه کارگران  ومردم را به حمایت از آنان فرا میخواند. حضور گسترده خانواده های کارگری در تجمعات و راهپیمایی های کارگران در پیشروی و موفقیت کارگران بسیار مهم است.

 

پیش بسوی تشکیل شوراها

پیش بسوی اعتصابات سراسری کارگری

 

حزب کمونیست کارگری ایران

٥ شهریور ٩٧-٢٧ اوت ٢٠١٨

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *