دور جدید اعتراض کارگران خطوط ابنیه فنی راه آهن از سر گرفته شد

روز ٣ شهریور نزدیک به ۶۰۰ کارگر خطوط ابنیه فنی در نواحی ریلی جلفا، هادی‌شهر، مرند و عجب‌شیر در اعتراض به تعویق پرداخت ٣ ماه دستمزد به همراه چندین سال حق سنوات و قراردادهای موقت کاری در محوطه کار خود دست به تجمع زدند.

این اعتراضات با فراخوان جدید شورای هماهنگی کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن بر پا شده است. دور نخست اعتراضات کارگران راه آهن از ۲۹ تیر ماه سال جاری شروع شد و  تا ۱۷ مرداد ماه با پرداخت یک ماه از حقوق که مربوط به اردیبهشت ماه می‌شود، موقتا خاتمه پیدا کرد. کارگران اعلام کرده اند که تا وقتی سه ماه طلب آنها پرداخت نشود به اعتراضاتشان ادامه خواهند داد. اعتراضات سراسری کارگران راه آهن در یکساله اخیر الگوی خوبی از اعتراضات سراسری در برابر همه کارگران قرار داده است.

“شورای هماهنگی” اعتصاب کارگران راه آهن در بیانیه ای که در آن به تجمع بیستم مرداد فراخوان داده بودند، بر هفت خواست مهم کارگران تاکید کرده است که عبارت است از حق تشکیل تشکلهای مستقل کارگری، حق تجمع، لغو قراردادهای موقت و انعقاد قراردادهای دائمی، پرداخت بموقع حقوقها و حق بیمه کارگران و یکسان سازی حقوق کارگران رسمی و غیر رسمی، پرداخت به موقع حقوق کارگران در پایان هر ماه، و توقف اخراجها. این خواستها جهت روشنی به اعتراضات کارگران راه آهن داده است. این خواستها در عین حال میتواند و باید به پرچم اعتراضات همه کارگران در سراسری ایران تبدیل شود.

حزب کمونیست کارگری از خواستها و اعتراضات کارگران راه آهن  حمایت میکند. شرکت وسیع خانواده های کارگری در اعتراضات این کارگران و برای تقویت آن بسیار ضروری است و یک گام مهم در موفقیت این حرکت خواهد بود.

 

پیش بسوی تشکیل شوراها

پیش بسوی اعتصابات سراسری کارگری

 

حزب کمونیست کارگری ایران

٤ شهریور ٩٧-٢٦ اوت ٢٠١٨

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *