راهپیمایی کارگران گروه ملی فولاد اهواز در وسط شهر

 

کارگران گروه ملی فولاد اهواز در اعتراض به تعویق پرداخت ٥ ماه دستمزد و حق بیمه و خطر تعطیلی کارخانه و بیکار شدن از کار خود امروز وارد هشتمین روز اعتصاب خود شدند. در این روز کارگران برای پیگیری خواستهایشان برای سومین بار طی ٦ ماه اخیر مقابل استانداری تجمع کرده و خواستار رو شدن ماجراهای پشت پرده چپاول و زمینگیر شدن گروه ملی فولاد اهواز  گردیدند.  این کارگران در حرکت اعتراضی خود بار دیگر در خیابان های شهر اهواز راهپیمایی کردند و با شعار  با شعار “کشور ما دزد خونه است، توی جهان نمونه است” کل بساط دزد سالار سرمایه داران مفتخور و دولت حامی شان را به چالش کشیدند.

گروه ملی فولاد اهواز نزدیک به ٤ هزار کارگر دارد که از دو سال قبل با بحران و خطر تعطیلی روبرو شده و تولید تیرآهن و میلگرد آن بطور کامل متوقف شده است. این وضعیت زندگی و معیشت کارگران را به تلاطم انداخته است.

کارگران گروه ملی در اعتراضات روزهای قبل خود نیز با  شعار های “کارگر میمیرد، ذلت نمیپذیرد”، “این همه بی عدالتی، هرگز ندیده ملتی”، “نه زندان نه تهدید دیگر اثر ندارد”، “میجنگیم میمیریم، حقمون رو میگیریم” و “مرگ گروه ملی بدست بانک ملی” عزم خود را برای پیگیری خواستهایشان اعلام داشتند. در این مبارزات تاکید کارگران اینست که با تمام قدرت از زندگی و معاشتشان دفاع کرده و به اعتراضاتشان ادامه خواهند داد. یک فراخوان مهم کارگران گروه ملی فولاد اهواز در این اعتراضات ایجاد “شوراهای مستقل کارگری” و برقراری نظارت و اعمال اراده مستقیم کارگران بر شرایط کار و زندگیشان است. لازم به یادآوری است که کارگران نیشکر هفت تپه نیز بر ایجاد شوراهای مستقل کارگری و مردمی تاکید کرده اند.

یک هفته است که اعتراضات کارگران گروه ملی فولاد اهواز و نیشکر هفت تپه همچون دو سنگر قدرتمند جنبش کارگری به جلو میرود. از مبارزات و خواستهای این کارگران باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری کارگری

پیش بسوی تشکیل شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٣ شهریور ٩٧- ٢٥ اوت ٢٠١٨

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *