روز پنجم اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه و گروه فولاد ملی اهواز

اعتصاب یکپارچه و متحد کارگران نیشکر هفت تپه

روز ٣١ مرداد اعتصاب تمامی بخش های مجتمع نیشکر هفت تپه وارد پنجمین روز خود شد. در این روز کارگران در مقابل درب حراست کارخانه جمع شدند و مطهری رئیس جدید حراست و کل بساط این دستگاه سرکوب را به چالش کشیدند. در این روز اسماعیل بخشی نماینده کارگران هفته تپه طی سخنرانی ای خطاب به کارگران با گفتن اینکه شما موفق شدید در یک انتخابات آزاد شورای مستقل خود را برگزینید، به عنوان نماینده کارگران اعلام کرد که همه جا  همراه آنان است. او گفت که توسط شورا مطالبات کارگران در ١٢ مورد نوشته شده است و آماده گفتگو با مقامات هستند. اسماعیل بخشی خطاب به مدیریت گفت : “توپ در زمین کارفرماست. شرکتت را میخواهی، حرف آخر ما اینست که آقای کارفرما از طریق پیام و تماس و آدمهایت هیچکس با من تماس نگیرد من جواب کسی را نمیدهم. تشریف بیار هفت تپه گفتگو میکنیم. بیایید مسائل را حل کنیم. اگر اقدامی انجام ندهی و آنجا مانده ای که از طریق سرکوب و یا از طریق حراست و یا کارگران خسته شوند، مساله حل بشود، چنین چیزی نیست. تنها راهش اینست که بیایی به هفت تپه و گفتگو کنیم.”. سخنان پرشور اسماعیل بخشی با تایید و کف زدن کارگران و شعار غفاری حیا کن، هفت تپه را رها کن پایان گرفت. غفاری رئیس جدید حراست است و کارگران با اعلام اینکه هفت تپه پادگان نیست خواستار جمع شدن بساط حراست و نیروی سرکوب از کارخانه هستند. پرداخت فوری ٣ ماه دستمزد معوقه، متوقف شدن فروش زمینهای مجتمع و امنیت شغلی کارگران، تبدیل قراردادهای پیمانی به دائم، بازگشت به کار کارگران اخراجی، پایان دادن به امنیتی کردن فضای کارخانه از جمله خواستهاییست که کارگران هفت تپه بر روی آن تاکید دارند.

پنجمین روز اعتصاب کارگران گروه ملی فولاد اهواز

روز ٣١ مرداد ماه کارگران گروه ملی فولاد اهواز در مقابل شعبه سرپرستی بانک ملی تجمع کردند.  به گفته کارگران از فروردین ماه دستمزد و حق بیمه آنان پرداخت نشده  است و با افت تولید و خطر تعطیلی کارخانه، بیکاری آنها را تهدید میکند. در برابر فشار اعتراضات کارگران روز گذشته اعلام شد که یک ماه از دستمزدهای معوقه کارگران پرداخت خواهد شد. همچنین مدیر عامل کارخانه از ورود مواد اولیه برای راه اندازی تولید به کارخانه در هفته آینده خبر داد. کارگران بر این وعده ها باور ندارند. بارها وعده داده شده و وضع آنها نیز هر روز بدتر شده است. کارگران گروه فولاد ملی اهواز متحدانه خواستار تمام طلبها و امینت کامل شغلی هستند. در اعتراض امروز کارگران گروه ملی فولاد اهواز با شعارهایی چون دشمن ما همین جاست، دروغ میگن آمریکاست، سوریه را  رها کن، فکری به حال ما کن، کل بساط دزدسالار سرمایه داری مفتخور حاکم را به چالش کشیدند.

حرکت یکپارچه و متحدانه و سازش ناپذیر کارگران گروه ملی و نیشکر هفت تپه پاسخ کارگران به مفتخوران سرمایه دار است. کارگران گروه ملی فولاد اهواز و نیشکر هفت تپه در مبارزاتشان بر ضرورت داشتن  شوراهای مستقل کارگری و نظارت خود کارگران بر شرایط کار و زندگی شان تاکید کردند. حزب کمونیست کارگری از خواستها و مبارزات کارگران گروه ملی فولاد اهواز و نیشکر هفت تپه قاطعانه حمایت کرده و همه مردم را به حمایت از این مبارزات فرا میخواند. حضور فعال خانواده های کارگری در موفقیت این حرکت بسیار مهم است.

حزب کمونیست کارگری ایران

٣١ مرداد ٩٧-٢٢ اوت ٢٠١٨

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *