اخباری از چندین اعتراض و اعتصاب کارگری

١- تجمع کارگران عمران سوله ٢- اعتراضات کارگران لاستیک پارس ساوه ٣- تجمع کارگران نازنخ و فرنخ در قزوین ٤- تجمع کارکنان بیمارستان امام خمینی ٥- – تجمع کارگران تولی پرس ٦- تجمع کارگران شهرداری نظرآباد

کارگران در همه جا در برابر نپرداختن دستمزدها و بیکارسازیها و قراردادهای برده وار کاری در مقابل مفتخوران سرمایه دار و حکومت اسلامی شان ایستاده اند و بر خواستهای خویش پافشاری میکنند. هرروز شاهد چندین اعتصاب و اعتراض در مراکز کارگری هستیم. علاوه بر اعتراضات قدرتمند کارگران هفت تپه و گروه ملی فولاد اهواز امروز در مراکز مختلف از جمله در مراکز زیر شاهد تجمعات کارگران هستیم:

تجمع کارگران شرکت عمران سوله در اعتراض به اخراجها

صبح روز ٣٠ مرداد تعدادی از کارگران شرکت عمران سوله که یک شرکت ساختمان سازی است در اعتراض به اخراج ها در مقابل دفتر این شرکت در تهران تجمع کردند. این اخراجها تحت عنوان بالا رفتن نرخ ارز و گرانی مواد اولیه و زدن هزینه ها صورت گرفته است.

تجمع کارگران شرکت لاستیک پارس ساوه

روز ٢٩ مرداد کارگران شرکت لاستیک البرز در اعتراض به خصوصی سازی کارخانه که بهانه ای برای بیکارسازیها و سخت تر شدن شرایط کاری شده است، با شعار “فرماندار یادت باشه، لاستیک پارس، هپکو نشه”، در مقابل فرمانداری دست به تجمع زدند. اشاره کارگران به تعطیل کارخانه هپکو و بیکاری کارگران است که اعتراضات وسیعی را در پی داشت. ٧٥٠ کارگر شرکت لاستیک ساوه در برابر بیکارسازیها تحت عنوان خصوصی سازی ایستاده اند.

تجمع کارگران نازنخ و فرنخ در قزوین

روز ٢٩ مرداد جمعی از کارگران شرکت نازنخ و فرنخ  در اعتراض به وضعیت بلاتکلیفی کارخانه و از دست دادن کار خود و عدم دریافت طلبهایشان مقابل استانداری قزوین تجمع کردند. تعویق پرداخت دستمزدها یک معضل همیشگی این کارگران بوده و در این رابطه بارها تجمعات اعتراضی بر پا کرده اند

تجمع کارکنان بیمارستان امام خمینی کرج مقابل سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز

از صبح روز ٣٠ مرداد بیش از ۲۰۰ نفر از کارکنان بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی کرج در اعتراض به وضعیت بلاتکلیف بیمارستان و عدم تسویه مطالبات مزدی‌شان، مقابل سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز تجمع کردند. بنا بر خبر این بیمارستان نزدیک به ۵۰۰ نفر پرسنل دارد که بین ۵ الی ۱۰ ماه حقوق  طلب دارند.

تجمع کارگران تولی پرس مقابل کارخانه

روز شنبه ٢٧ مرداد کارگران تولی پرس که یک شرکت تولیدات شیمیایی است در اعتراض به تعطیلی  کارخانه  و تهدید امنیت شغلی خود و نیز ٥٠ روز مزد معوقه مقابل درب ورودی شرکت تجمع کردند . در این روز کارگران اجازه ورود به کارخانه را نیافتند اما به تجمع خود و شعار دادن ادامه دادند. زیر فشار این اعتراضات مدیران کارخانه تولی پرس با ارسال یک نامه، تعطیلی این واحد تولیدی را تکذیب کرده و اعلام کردند که کارخانه تنها بمدت ده روز کاری تا (دهم شهریورماه) به خاطر تعطیلات تابستانی تعطیل خواهد بود. این درحالیست که در چند ماه اخیر مرتبا درهای کارخانه به روی کارگران بسته شده کارگران به مرخصی اجباری فرستاده شده اند.

تجمع کارگران شهرداری نظرآباد

روز ٣٠ مرداد کارگران شهرداری نظرآباد در اعتراض به عدم دریافت ٦ ماه مزد خود مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری کارگری

 

حزب کمونیست کارگری ایران

٣٠ مرداد ٩٧-٢١ اوت ٢٠١٨

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *