ادامه اعتراضات کارگران هفت تپه و فولاد اهواز

وعده پرداخت فوری حقوق کارگران ایرکست شاونبرگ

١- سومین روز اعتصاب بزرگ کارگران نیشکر هفت تپه

روز ٢٩ مرداد تمامی بخشهای نیشکر هفت تپه در اعتراض به عدم پرداخت سه ماه دستمزد، ناامنی محیط کار، نداشتن ایمنی شغلی، پیمانی شدن قراردادها، توطئه جدید مدیریت مبنی بر تقسیم زمینهای شرکت و خطر بیکارسازی کارگران و حمله گارد ویژه به صف اعتراض آنان وارد سومین روز تجمع و اعتصاب خود شده و در مقابل درب حراست شرکت تجمع کردند. در حرکت اعتراضی روز گذشته این کارگران، گارد ویژه به صف کارگران حمله کرد و در جریان آن ٥ نفر از کارگران اخراجی شرکت خوراک دام که با خواست بازگشت به کار به محل آمده بودند، بازداشت شدند. با شدت یافتن اعتراض کارگران به این بازداشتها کارگران بازداشتی با قرار وثیقه آزاد شدند. کارگران هفت تپه در روز ۲۹ مرداد به اعتصابشان ادامه داده و در اعتراض به ضرب و شتم کارگران اخراجی در روز گذشته، به سمت شرکت خوراک دام راهپیمایی کردند. بازگشت به کار کارگران اخراجی و توقف فوری اخراجها، تبدیل قراردادهای پیمانی به دائم، ایمنی شغلی و باطل شدن پرونده های امنیتی تشکیل شده برای کارگران از جمله خواستهای فوری کارگران هفت تپه است. ورود گارد ویژه به مراکز کار باید فورا ممنوع شود. تجمع، تشکل، اعتصاب از جمله حقوق پایه ای و مسلم کارگران و همه مردم است.

٢- تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته فولاد در اصفهان

روز یکشنبه ۲۸ مرداد جمعی از بازنشستگان فولاد بخاطر تعویق پرداخت حقوق ماهانه و حق بیمه خود در محل کانون بازنشستگان ذوب آهن اصفهان تجمع کردند. یک موضوع اعتراض بازنشستگان فولاد سطح نازل حقوقها و همچنین تبعیض هاست. بازنشستگان فولاد بارها بر سر همین مسائل تجمع و اعتراض داشته و در بیانیه هایشان بر حق تجمع، حق تشکل، حق برپایی مجمع عمومی و پرداخت بموقع حقوقها و درمان رایگان تاکید کردند.

٣- تجمع کارگران«ایرکست شاونبرگ» با وعده رسیدگی موقتاً خاتمه یافت

روز ٢٨مرداد کارگران شرکت “ایرکست شاونبرگ” در مقابل ساختمان اداره کار منطقه وِیژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر دست به تجمع زدند و به نپرداختن حقوقهایشان اعتراض کردند. با شروع این حرکت مدیریت وعده پرداخت حقوقها را داد و بعدا در جلسه ای با شرکت نماینده کارگران و کارفرما و اداره کار مدیریت وعده داد که طی دو هفته آینده طلبهای کارگران را بطور کامل خواهد پرداخت. با این وعده کارگران به تجمع خود پایان دادند.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری کارگری

 

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٩ مرداد ٩٧-٢٠ اوت ٢٠١٨

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *