عکس از آرشیو

کارگران گروه ملی اهواز بر شورای مستقل کارگری تاکید کردند

اعتراضات کارگران گروه ملی اهواز ادامه دارد

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز بدنبال فراخوان شب گذشته شان، صبح  روز ٢٩ مرداد برای سومین روز دست از کار کشیده و در مقابل درب سرپرستی بانک ملی که مدیریت فعلی کارخانه را برعهده دارد، تجمع کردند. اعتراض ٤ هزار کارگر گروه ملی فولاد اهواز به تعویق پرداخت ٤ ماه مزد و عملی نشدن وعده های مدیریت جدید شرکت در جهت راه اندازی خطوط تولید کارخانجات و نداشتن امنیت شغلی است. در این تجمع اعتراضی کارگران با شعارهای “مرگ گروه ملی بدست بانک ملی”، “کارگر میمیرد ذلت نمی پذیرد”، “دشمن ما همین جاست دروغ میگن امریکاست”، فریاد اعتراضشان را بلند کرده و پیگیر خواستهایشان شدند. علیرغم حضور پررنگ نیروی انتظامی که از قبل در خیابانهای اطراف و در محوطه سرپرستی بانک ملی مستقر شده و دو طرف خیابان منتهی به بانک را بسته بودند تا مانع عبور مردم شوند، تجمع کارگران ادامه یافت.

یکی از صحنه های پرشور این حرکت اعتراضی سخنرانی میثم.. یکی از رهبران کارگران بود که در سخنانش بر ضرورت تشکیل شوراهای مستقل کارگری تاکید کرده و گفت:”ما کارگریم. ما اهرم اقتصادی دست کسی نیستیم. یعنی هیچ سرمایه داری نمیتواند بیاید ما را اهرم قرار دهد برای اینکه اقتصادش بهتر شود. ما کارگریم. ما خود چرخه صنعتیم. ما قدرت خودمان را میدانیم. ما باید شورای مستقل کارگری خود را تشکیل بدهیم. با تشکیل شورای مستقل کارگری و نظارت بر کار این آقایان ما میتوانیم راه کار را پیدا کنیم. چون الان دقیقا ٤ سال است یکسری خواست داریم و اینها نماینده آن سرمایه دار هستند و می ایند برای ما یکسری دروغ میگویند و ما هیچ خبری از پشت پرده نداریم. باید یک نظارت کارگری باشد. باید شورای مستقل کارگری ایجاد بشود. اگر بخواهیم اینطور ادامه پیدا کند هیچ اتفاقی نمی افتد و باز هم همان تیرماه سابق خواهد بود. یک کسی می آید، مانند اشخاصی که به اینجا آمدند در تالار و یکسری دروغ به ما گفتند. دروغهایی که قبلا هم به ما گفته اند. خبری هم از نظارت مستقیم کارگر نیست. یعنی اختلاسگران از یک طبقه دیگر هستند و کارگر باید همیشه تو سری خور باشد. ولی اینها باید بدانند که ما قدرتیم. ما اهرم اقتصادی نیستیم.”. سخنان تکان دهنده این رهبر کارگری با شعار کارگر می میرد، ذلت نمی پذیرد مورد تایید کارگران معترض قرار گرفت.

در تجمع روز ٢٧ مرداد ماه به این کارگران وعده یکماه حقوق داده شده بود، اما کارگران بر دریافت همه مطالباتشان تاکید کردند و در تجمع امروز آنها اعلام داشتند که چنانچه  به خواستهایشان رسیدگی فوری نشود اعتراضات خود را شدت خواهند کرد.

تاکید ٤ هزار کارگر گروه فولاد ملی اهواز بر ضرورت تشکیل شوراهای مستقل کارگری و قدرت اعتصاب کارگران یک اهرم مهم پیشروی کارگران را در مقابله با سرمایه داران مفتخور نشان میدهد. هم صدا با کارگران گروه فولاد ملی اهواز برای ایجاد شوراهای مستقل کارگری در همه جا خیز برداریم.

پیش بسوی اعتصابات سراسری کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٩ مرداد ٩٧-٢٠ اوت ٢٠١٨

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *