حمله نیروی انتظامی به کارگران نیشکر هفت تپه محکوم است!

امروز ٢٨ مرداد ماه تمامی بخش های نیشکر هفت تپه وارد اعتصاب شدند. این کارگران در حالیکه در حوالی ساعت یازده صبح در مقابل دفتر غفاری مدیریت مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه تجمع  داشتند، با هجوم نیروی یگان ویژه روبرو شدند.

بنا بر خبرها همزمان با تجمع اعتراضی کارگران اعتصابی، تعدادی از کارگران اخراجی کارخانه خوراک دام که در ٢٨ تیرماه همراه با حدود ٣٠ نفر از همکارانشان اخراج شده بودند، بدنبال درگیری لفظی با غفاری متاسفانه با ریختن بنزین بر سر و روی خود تصمیم به خودسوزی داشتند که کارگران شاغل حاضر در محل مانع اقدام آنان شدند و خوشبختانه نجات یافتند. بنا بر گزارش منتشر شده از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران، هنگامیکه کارگران اعتصابی مشغول تیمار همکاران خود بودند، مدیریت از وحشت گسترش بیشتر اعتراض کارگران، یگان ویژه را فراخواند. نیروی یگان ویژه وحشیانه با باتوم و گاز اشک آور، کارگران را مورد حمله قرار داد و در حالیکه یکی از کارگران مجروح دست به خودسوزی زد، پنج کارگر به اسامی کریم آل کثیر، علی آل کثیر،  یحیی سعدی، حمزه آل کثیر و فارس سعدی را دستگیر و به دادگستری شوش منتقل کرد. این دستگیری به خشم کارگران بیشتر دامن زد و اعتراضات ادامه یافت. در نتیجه ادامه اعتراض کارگران و مذاکرات مدیریت و مسئولین گارد ویژه با نمایندگان کارگران هفت تپه در دادگستری شوش، کارگران بازداشت شده همگی با قرار وثیقه فیش حقوقی آزاد شدند.

دور جدید اعتصاب کارگران شرکت نیشکر هفت تپه از ٢٧ مرداد در اعتراض به عدم پرداخت سه ماه دستمزد، نا امنی محیط کار، نداشتن ایمنی شغلی، پیمانی شدن قراردادها و برنامه جدید مدیریت مبنی بر تقسیم زمینهای شرکت و خطر بیکاری سازی کارگران آغاز گردید. در روز ٢٨ مرداد همچنین حدود یکصد کارگر بازنشسته شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه نیز با حضور در مقابل فرمانداری شهرستان شوش خواستار پرداخت حق سنوات خود که مدتهاست به تعویق افتاده است، شدند.

تعرض مدیریت و مزدوران گارد ویژه به کارگران نیشتر هفت تپه یک اقدام گستاخانه است که باید مورد اعتراض همه کارگران قرار گیرد. سه ماه است دستمزد کارگران پرداخت نشده است و کارگران حق دارند اعتراض و تجمع کنند و حقوق خود را طلب کنند. کسی که باید محاکمه شود نه کارگران بلکه مدیرانی هستند که حقوق توافق شده کارگر را بالا میکشند و نمی پردازند. حزب کمونیست کارگری حمله وحشیانه گارد ویژه به کارگران نیشکر هفت تپه را شدیدا محکوم میکند. پاسخ این گستاختی ادامه اعتصاب قدرتمند کارگران است.

ما حمایت قاطع خود را از مبارزات و خواستهای کارگران نیشکر هفت تپه از جمله پرداخت فوری طلب کارگران، بازگشت به کار کارگران اخراجی و توقف فوری اخراجها، تبدیل قراردادهای پیمانی به دائم، ایمنی شغلی و باطل شدن پرونده های امنیتی تشکیل شده برای کارگران اعلام میکنیم. ورود گارد ویژه به کارخانه باید فورا ممنوع شود. تجمع، تشکل، اعتصاب از جمله حقوق پایه ای و مسلم کارگران و همه مردم است. حزب کمونیست کارگری خواستار وسیعترین حمایت ها از مبارازت کارگران نیشکر هفت تپه است.

پیش بسوی اعتصابات سراسری کارگری

 

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٨ مرداد ٩٧-١٩ اوت ٢٠١٨

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *