khaneqein

کشتار دسته جمعی کارگران در خانقین

khaneqein
بنا به اخبار منتشر شده روز جمعه ۱۳ دسامبر ۱۵ کارگر ایرانی و ۳ کارگر عراقی توسط یک گروه مسلح در نزدیکی خانقین بطرز وحشیانه ای به رگبار بسته شده و جان باختند. ۵ کارگر ایرانی و ۲ کارگر دیگر عراقی نیز طی این حمله زخمی شدند.
یکی از کارگران زخمی شده به خبرگزاری رویترز گفته است در حالی که او با همکارانش در حال کار روی خط لوله بود، سه ماشین به سرعت به طرفشان آمده، سه نفر از سرنشینان از یک ماشین پیاده شدند و شروع به تیراندازی به سوی کارگرانی کردند که بیرون و داخل شیار لوله بودند. تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این عمل جنایتکارانه را برعهده نگرفته است.
از زمانیکه حکومت مالکی به کمک دولت آمریکا سکان امور را بدست گرفته است نا امنی و گرفتن جان انسانها در عراق به امری روزمره تبدیل شده است. بر بستر سیاست نظم نوین جهانی کشور عراق به قتلگاه شهروندان تبدیل شده است. حکومت عراق در جنوب و حکومت احزاب ناسیونالیست کرد در شمال و در همپیمانی با جریانات اسلامی بیش از دو دهه است زندگی مردم را به تباهی کشانیده اند. کشتار دسته جمعی کارگران ایرانی و عراقی توسط هر گروه و جریان مرتجعی صورت گرفته باشد، حاکمان فعلی در عراق مسئول مستقیم این جنایت هستند.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری این عمل وحشیانه را محکوم می کند و بر این باور است که پایان دادن به جهنمی که توسط احزاب مرتجع حاکم در عراق بوجود آمده است تنها با مبارزه متشکل و توده ای برای ایجاد حکومتی مبتنی بر آزادی و رفاه و سکولاریسم ممکن است.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
۱۳ دسامبر ۲۰۱۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *