سومین روز اعتصاب بزرگ کارگران نیشکر هفت تپه

امروز چهاردهم مرداد کارگران نیشکر هفت تپه وارد سومین روز اعتصاب یکپارچه خود شدند. کارگران تمام بخشهای نیشکر هفت تپه در اعتراض به عدم پرداخت سه ماه دستمزد و قراردادهای برده وار کار، سطح نازل حقوقها و سپردن بخشی از سهام شرکت به بخش خصوصی و خطر بیکار شدن از کارخود از سه روز پیش اعتصاب خود را آغاز کردند. کارگران بصورت یکپارچه مقابل دفتر مدیریت تجمع کردند. نیروهای گارد ویژه و پاسگاه هفت تپه از وحشت گسترش دامنه اعتراض، وارد کارخانه شدند تا مانع ادامه اعتصاب و تجمع کارگران شوند اما کارگران دست به مقاومت زدند و به اعتراض خود ادامه دادند. لازم به توضیح است که در شرکت نیشکر هفت تپه ۶۰۰۰ کارگر مشغول به کار هستند.

جمهوری اسلامی از اعتراضات کارگران وحشت دارد، چون ظرفیت عظیم این مبارزه را میداند و میداند این اعتراضات به خیابان وصل است. می بیند کارگر با شعار کارگر می میرد، ذلت نمی پذیرد در خیابان است و شعارهای مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر بیکاری، مرگ بر گرانی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد و مرگ بر حزب الله در خیابانهای شهرهای مختلف طنین انداخته است.

حزب کمونیست کارگری از خواستها و اعتصاب متحدانه کارگران هفت تپه قاطعانه حمایت میکند. پرداخت بموقع حقوق و اعلام تاریخ دقیق پرداخت حقوق ها، افزایش دستمزد، لغو قراردادهای موقت و انعقاد قرارداد دائم، ممنوعیت اخراج و حق تجمع و تشکل از جمله خواست های کارگران هفت تپه و کل طبقه کارگر است که توسط ۷۰۰۰ کارگر راه آهن نیز که در اعتصاب سراسری بسر میبرند مطرح شده است. این خواست ها را به پرچم مبارزه کارگران در سراسر کشور تبدیل کنیم و با گسترش اعتصابات و دست زدن به اعتصابات سراسری  آنها را به مفتخوران حاکم تحمیل کنیم. اعتصابات سراسری در مراکز مختلف کارگری در اعتراض به فقر، گرانی و بی تامینی ابزار مهم به کرسی نشاندن خواستهای کارگران و پیشروی مردم علیه سرمایه داران و حکومت اسلامی است.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری کارگری

زنده باد انقلاب

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۱٤ مرداد ۱۳۹۷، ٥ اوت ۲۰۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *