جدید ترین

کارگران راه آهن خواستار حق تشکل و حق تجمع شدند

کارگران راه آهن اعلام کرده اند که تجمعات سراسری خود را برگزار میکنند. “شورای هماهنگی کارگران و کارکنان خط و ابنیه فنی راه آهن” طی بیانیه ای خاطر نشان کرده است که از آنجا که اعتراضات سراسری آنان در هفته گذشته بی پاسخ مانده است، تمامی کارگران راه آهن از امروز ١٢ مرداد ماه بار دیگر در شهرهای مختلف تجمعات اعتراضی خود را برگزار میکنند و این اعتراضات تا وقتی پاسخ نگیرد ادامه خواهد یافت.

بیانیه شورای هماهنگی کارگران و کارکنان راه آهن بر ٧ خواست فوری کارگران راه آهن از جمله پرداخت بیمه درمانی، تسویه حساب کامل حقوقها، لغو قراردادهای موقت و انعقاد قراردادهای کاری دائم، داشتن حق تشکل، داشتن حق تجمع و برگزاری آن در هر زمان که کارگر برای طرح مشکلاتش نیاز دارد، متوقف شدن اخراج کارگران تحت عنوان “تعدیلی” و اعلام تاریخ دقیق پرداخت حقوق ها از سوی مدیریت تاکید کرده است.

بدین ترتیب ۷۰۰۰ کارگر راه آهن در ادامه مبارزات سراسری متحدانه خود با شکل دادن به شورای هماهنگی اعتراضاتشان و حضور در مدیای اجتماعی، قدرتمند و سراسری به میدان آمده و  پرچم حق تشکل، حق تجمع و ممنوعیت اخراج ها و پایان دادن به سرقت بردن دستمزدها را اعلام کرده اند. اعلام این خواستها از سوی کارگران راه آهن و فراخوان آنها به تجمعات اعتراضی در تمام شهرها، عزم کارگران را برای حضور فعال در اوضاع کنونی جامعه نشان میدهد. کارگران راه آهن با تاکید بر پرداخت بموقع حقوقها و تسویه حساب کامل طلبهایشان، اعلام میکنند که دیگر قبول نخواهند کرد که کار کنند و دستمزدشان توسط مفتخوران سرمایه دار به سرقت برود.

لازم به یادآوری است که در هفته گذشته کارگران راه آهن در سطحی سراسری دست به اعتصاب زدند. در جاهایی مثل زنجان و زاگرس با اعتصاب قدرتمند خود جلوی حرت قطارها را گرفتند. در تبریز و چند شهر دیگر آذربایجان کارگران در ایستگاههای قطار شب را به سر بردند و از صبح روز بعد به اعتصابشان ادامه دادند و در کرج با شعار خط فقر ٥ میلیون حقوق ما یک میلیون اعتراض خود را به دستمزدهای زیر خط فقر اعلام داشتند. اعتصابات کارگران راه آهن ادامه دارد و هم اکنون این کارگران در شهرهای مختلف در استانهای خراسان، آذربایجان، لرستان، اصفهان، و شهرهای زنجان، اسلامشهر، کرج، شاهرود، سمنان، دامغان، گرگان، ورامین، اراک، ارومیه، اندیمشک، زاهدان و نیز در تعمیرات جاری دیزل تهران در اعتصاب به سر میبرند. کارگران راه آهن در شهرهای مختلف بین ٢ تا ٤ ماه دستمزد طلب دارند و دستمزدهای پرداخت نشده و قراردادهای موقت کاری معضل ۷۰۰۰ کارگر راه آهن است.

حزب کمونیست کارگری از خواستها و مبارزات کارگران راه آهن قاطعانه حمایت کرده و بر ایجاد شوراهای سازماندهی اعتراضات و اعتصابات در تمام مراکز کارگری تاکید دارد. حزب اعتصابات سراسری کارگری را یک گام تعیین کننده در جلو بردن جنبش سرنگونی مردم و زیر ضرب بردن بساط چپاول سرمایه داری حاکم میداند. در سطحی سراسری به تدارک این اعتصابات برویم.

 

حکومت اسلامی و مفتخور سرمایه داران باید برود

زنده باد جامعه ای انسانی، زنده باد سوسیالیسم

 

حزب کمونیست کارگری ایران

١٢ مرداد ۱۳۸۷، ٣ اوت ۲۰۱۸

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *