کارگران تراورس راه آهن دست به اعتصاب سراسری زدند‌

کارگران تراورس روز ۲۸ تیرماه فراخوان اعتصاب سراسری دادند و روز ٣ مرداد  در اسلامشهر تهران، کرج، لرستان، آذربایجان، زاگرس، شاهرود، دامغان و سمنان همزمان در اعتراض به پرداخت نشدن حداقل سه ماه معوقات مزدی در محل اشتغال خود تجمع کردند.

حدود ۷۰۰۰ کارگر شرکت تراورس در نواحی ریلی کشور با معضل دستمزدهای پرداخت نشده و قراردادهای موقت کاری و ناامنی شغلی روبرو هستند و بارها دست به اعتصاب و تجمع اعتراضی زده اند. کارگران «گسترش آهن راه» نیز روز ۳ مرداد در کل مناطق آذربایجان دومین هفته اعتصاب خود را پشت سر گذاشتند. این اعتصابات از حوزه سلماس شروع شده بود و در طول هفته به حوزه‌های تبریز، صوفیان، عجب‌شیر، مرند و شفاخانه کشیده شد. این کارگران به عدم پرداخت حقوق معوقه، کاهش ضریب سختی کار و عدم تسویه مطالباتشان معترض هستند.

اعتصابات سراسری توسط بخش هایی از کارگران گسترش یافته است. اعتصاب رانندگان کامیون نیز نمونه ای از یک اعتصاب قدرتمند سراسری را به نمایش گذاشته است. رانندگان کامیون دست به ابتکار جالبی زده و شورای هماهنگی اعتصابات را در برخی شهرها ایجاد کرده اند. شوراهای هماهنگی اعتصابات را باید همه جا ایجاد کرد و با شکل دادن به گروههای مدیای اجتماعی، اعتصابات سراسری را با قدرت و انسجام بیشتری سازمان داد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

۴ مرداد ۱۳۹۷، ۲۶ ژوئیه ۲۰۱۸

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *