کمیته بین المللی علیه اعدام طرح ها و برنامه های شوم جمهوری اسلامی برای اعدام این سه زندانی سیاسی را شدیدا محکوم می کند و همگان را فرا می خواند که برای به شکست کشاندن این طرحهای جنایتکارانه به اعتراض هر چه بیشتر دست بزنند

هشدار جدی در باره خطر اعدام رامین حسین پناهی و زانیار و لقمان مرادی

جمهوری اسلامی می خواهد عملیات مسلحانه پژاک (حزب حیات آزاد کردستان) علیه نیروهای نظامی جمهوری اسلامی در مریوان و کشته و زخمی شدن شماری از نیروهایش  را بهانه ای کند تا زندانیان سیاسی رامین حسین پناهی و زانیار و لقمان مرادی را اعدام کند. در کانال تلگرامی “خبرگزاری سپاه پاسداران” از قول “مردم” از مقامات حکومت خواسته شده است تا “حکم اعدام تروریست ها زانیار مرادی، لقمان مرادی و رامین حسین پناهی اجرا شود”.

این اولین بار نیست که جمهوری اسلامی به بهانه انجام عملیات نظامی نیروهای اپوزیسیون قصد دارد که به اعدام زندانیان سیاسی بپردازد. اما همه می دانند که نه رامین و نه زانیار و نه لقمان هیچگونه رابطه ای با این اقدامات نظامی نداشته اند. جمهوری اسلامی می خواهد بیگناهانی را اعدام کند تا در یک اقدام ” تلافی جویانه” قدرتش را به رخ مردم کردستان بکشد.

زانیار و لقمان مرادی نزدیک به ده سال است که در زندان بسر می برند و مورد شکنجه های جسمی و روحی شدید قرار داشته اند تا بنا به گفته بازجویان و مسئولین وزرات اطلاعات پدر و عموی این این دوزندانی یعنی اقبال مردادی را وادار به تسلیم کنند و جلوی فعالیت او علیه جمهوری اسلامی را بگیرند. اقبال مرادی توسط  عوامل جمهوری اسلامی روز ۲۶ تیر ۱۳۹۷ در کردستان عراق ترور شد و جمهوری اسلامی علی القاعده دیگرنباید عذر و بهانه ای برای تدوام حبس زانیار و لقمان داشته باشد و باید آنها را آزاد کند. حدود ده سال است این دو زندانی به اتهامات دروغین در زندان و گروگان جمهوری اسلامی هستند تا در “فرصتی” که رژیم مناسب می داند آنها را اعدام کند.

رامین حسین پناهى فعال سیاسی در تاریخ ٢ تیر ۱۳۹۶ بازداشت و پس از ۲۰۰ روز انفرادى و شکنجه های جسمی و روانی، به زندان مرکزى سنندج منتقل شد. این زندانی سیاسی، ٢۵ دی ٩۶ در شعبە یک دادگاه انقلاب شهر سنندج بە اعدام محکوم شد. این حکم، مجددا، ٢٢ فروردین ۱۳۹۷ در شعبه ٣٩ دیوانعالى کشور در شهر قم به تایید رسید. حکم اعدام رامین حسین‌پناهی در حالی صادر و ابلاغ شد که وی تمامی اتهام‌های انتسابی به خود را رد کرده و وکیل این زندانی سیاسی نیز این حکم را غیرمنتظره و ناعادلانه تلقی کرده بود.  اکنون نام رامین حسین پناهی نامی آشنا در سراسر دنیاست و اعتراضات گسترده جهانی و داخلی برای متوقف کردن حکم اعدام او در جریان بوده است.

کمیته بین المللی علیه اعدام طرح ها و برنامه های شوم جمهوری اسلامی برای اعدام این سه زندانی سیاسی را شدیدا محکوم می کند و همگان را فرا می خواند که برای به شکست کشاندن این طرحهای جنایتکارانه به اعتراض هر چه بیشتر دست بزنند. جمهوری اسلامی  باید بداند که با کشتن این سه جوان نمی تواند جلوی اراده و عزم مردم برای سرنگونی این حکومت و دستیابی به آزادی و رفاه و جامعه ای بدون اعدام را بگیرد. مردم رای و تصمیم خود را در صدها اعتراض خیابانی اعلام کرده اند. خشم و خروش عمومی علیه رژیم اعدام جمهوری اسلامی و جنبش قوی علیه اعدام در جامعه به جمهوری اسلامی اجازه نخواهد داد که این رژیم بیشتر از این خون جوانان را بریزد. جمهوری اسلامی حتی اگر موفق به اعدام این سه زندانی سیاسی گردد باید بداند که با انجام چنین جنایتی بطور قطع طوفان درو خواهد کرد و اعتراضات و اعتصابات بیشتری در انتظار او خواهد بود.

کمیته بین المللی علیه اعدام خواهان آزادی فوری کلیه زندانیان سیاسی و از جمله رامین حسین پناهی، زانیار مرادی و لقمان مرادی است و عموم مردم را به اعتراض هر چه وسیعتر برای نجات جان آنها فرامی خواند.

کمیته بین المللی علیه اعدام

۱ مرداد ۱۳۹۷- ۲۳ جولای ۲۰۱۸

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *