mojarad

تلاشهای بیهوده مجلس اسلامی برای جلوگیری از استخدام دختران مجرد

mojarad

غزال میرزایی لنگرودی:
۵۶ عضو مجلس آخوندی طرحی را امضا کردند که عمق دشمنی این نابخردان را با جوانان به ویژه دختران را نشان می دهد. در حالی که در کشورهای پیشرفته روز به روز زنان حقوق بیشتری کسب می کنند اما در نظام اسلامی متحجر وضع زنان هر روز اسفناک تر می شود. این اعضای مجلس می گویند هدف از خانه نشین کردن زنان، افزایش جمعیت ایران است! در این طرح پیشنهادی، به‌صراحت استخدام زنان مجرد زیر سوال رفته و در دیگری جذب افراد مجرد – اعم از زن و مرد – در هیات علمی دانشگاه‌ها ممنوع شده است. بر اساس این طرح دختران جوان چیزی جز وسیله تولید مثل بیشتر نیستند. کلیات این طرح در کمیسیون فرهنگی مجلس به تصویب رسیده. «طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده» !
مجردها بروند پی کارشان
ماده ۹ این طرح تاکید دارد: «در تمامی بخش‌های دولتی و غیردولتی اولویت استخدام به ترتیب با مردان دارای فرزند و سپس مردان متاهل فاقد فرزند و سپس زنان دارای فرزند است. طبق این قانون، جذب افراد مجرد به عضویت هیات علمی در تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی و معلمان در مدارس مقاطع مختلف تحصیلی ممنوع است! و این یعنی که اصولا در نگاه آخوندها، مهمترین معیار استخدام وضعیت رابطه جنسی افراد و بویژه دختران مجرد است که پیشاپیش عامل فساد و تباهی معرفی شده اند.
انتقال ژن نخبه به روش اسلامی
در بخش دیگری از طرح پیشنهادی نمایندگان به «انتقال ژن نخبه» اشاره شده برای تقویت و تعمیم میزان ژن نخبگی در فرآیند بین نسلی جمعیت کشور! نمایندگان حامی تحجر طراح این ایده، در این باره توضیحی نداده‌اند و نگفته اند که از «انتقال ژن نخبه» چه منظوری در سر دارند و این موضوع به شکل کلی به‌عنوان موضوعی مبهم طرح شده است. شاید منظورشان این است که نخبه ها با هم ازدواج کنند یا مثلا فلان آخوند مسلط به دین ۶۰ ساله با شاگرد اول ۱۸ ساله کنکور سراسری ریاضی و فیزیک ازدواج کند تا فرزندشان از نظر دینی و ریاضی و فیزیک ژن نخبه داشته باشد! ولی همین کافی است که عمق تفکر راسیستی و ارتجاعی مبتکرین این طرح را که ریشه در تفکرات اسلامی آنها دارد، نشان دهد.
استیصال در مقابل بیکاری گسترده
این طرح یک تلاش مذبوحانه در مقابل بیکاری گسترده است. در حالی که آمار واقعی بیکاری به رقمی بیش از ۵۰ درصد نیز میرسد، بیرون راندن بخشی از زنان از بازار کار راه حلی است که به افکار عقب مانده ارائه کنندگان این طرح رسیده است. اما خودشان بهتر می دانند که این طرح کوچکترین تاثیری در کم کردن میزان بیکاری نمی تواند داشته باشد.
این طرح ضد زن است
این طرح نشان از رویه دولت دیکتاتوری اسلامی برای پایمال کردن کامل ته مانده حقوق شهروندان به ویژه حقوق زنان است. طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده ، نگاهی واپس‏گرا به واقعیت‌های جامعه امروز دارد، جامعه‌ای که در آن زنان به شکل عینی و واقعی در شبکه درآمد اقتصادی خانواده‌ها وارد شده‌اند و حتی از طریق شبکه‌های غیررسمی – مانند دستفروشی یا کار خانگی – نسبت به تامین معاش خانواده اقدام کرده‌اند.اما هیچگاه احترامی در جامعه انسان گریز تحت تسلط ولی فقیه نداشته اند.
درس عبرت
نکته ای که حکومت به آن توجه نمی کند این است که ، جوانان ایران و به ویژه زنان ایران، همه گونه ظلم و ستم را دیده اند ولی هیچگاه تسلیم نشده و تسلیم نمی شوند. آمار های منتشر شده توسط سازمانهای بین المللی نشان داده است که با تمام تبلیغات سران جمهوری اسلامی و نصایح ولی فقیه و با تمام محدودیت هایی که در مورد روشهایی کنترل جمعیت وجود دارد، نرخ رشد جمعیت در ایران در سالهای اخیر بسیار پائین آمده و کمتر از بسیاری از کشورهای اروپائی شده است. همین نشان می دهد که مردم توصیه ها و فشارهای دایناسورهای اسلامی مبنی بر افزایش جمعیت، کمترین وقعی نمی گذارند. در حالی که بسیاری از جوانان ایران ترجیح می دهند آزادانه ، بدون عقد ازدواج و خارج از قیود و سنت های عقب افتاده اسلامی با هم زندگی مشترک داشته باشند و این مسئله بصورت یک پدیده عادی در آمده است، این طرح نمی تواند این جوانان را وادار به ازدواج های تحمیلی کند. این طرح هم همچون سایر نقشه های شوم حاکمان ظالم شکست خواهد خورد و روسیاهی اش برای کسانی می ماند که چشم هایشان را بسته اند و واقعیت های دنیای امروز را نمی بینند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *