عکس از آرشیو

کارگران فولاد کلیه همکاران بازداشتی خود را آزاد کردند

اعتراضات کارگری در نقاط مختلف کشور ادامه دارد

 کارگران گروه ملی فولاد اهواز همکاران زندانی خود را آزاد کردند
کارگران گروه ملی فولاد اهواز به همراه خانواده های ٦ کارگر بازداشتی این کارخانه به اسامی کریم سیاحی، محمد فلاحی، عبدالرحمن ساکی، جواد اسکندری، محمد علی جماعتی و سجاد حسین پور، بنا بر قراری قبلی در مقابل خانه نماینده خامنه ای در خوزستان جمع شده و بر خواست آزادی همکاران بازداشتی خود پای فشردند. در جریان حمله به تجمع این کارگران در بیست و یکم خرداد ماه دهها کارگر بازداشت شده بودند که در این مدت زیر فشار اعتراضات کارگران بیش از ۵۰ نفر آنها آزاد شده اند. با تجمعات پی در پی کارگران فولاد و خانواده های آنها شب ۳۱ خرداد شش کارگر بازداشتی نیز آزاد شدند. این کارگران بدنبال اعتراضات بی وقفه خود موفق شدند دو ماه دستمزد معوقه خود را از حلقوم کارفرما بیرون بکشند.

 

روز ٢٩ خرداد :

تجمع دو روزه کارگران ایران چوکا موقتا خاتمه یافت!
کارگران ایران چوکا بعد از دو روز اعتراض با دریافت بخشی از مطالبات معوقه خود موقتا به تجمع خود خاتمه دادند. اعتراض این کارگران به تعویق پرداخت دستمزدها و عدم ایمنی شغلی شان است. بنا بر خبرها از آغاز سال جاری پرداخت دستمزد ٨٦٠ این کارخانه به تعویق افتاده است. در روزهای گذشته زیر فشار اعتراض کارگران به هر کارگر علی الحساب یک میلیون تومان پرداخت شده است. کارگران دو ماه دیگر دستمزد طلب دارند. کارگران ایران چوکا خواستار امنیت شغلی و پرداخت فوری تمام طلب های خود هستند.

 

تجمع اعتراضی پارکبانان شهرداری منطقه چهار تبریز
پارکبانان شهرداری منطقه چهار تبریز در اعتراض به عدم پرداخت حق بیمه خود در مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند.

 

اعتصاب کارگران شرکت فولاد آرمان شفق
کارگران شرکت فولاد آرمان شفق در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزد خود دست به تجمع زدند و جوی حمل کامیون های شمش به داخل شرکت و بارگیری شبانه را گرفتند.

 

سومین روز اعتصاب کارگران پارس میل لنگ تاکستان
کارگران شرکت پارس میل لنگ تاکستان به دلیل عدم دریافت ۴ ماه حقوق برای سومین روز دست به اعتصاب زدند.

 

اعتصاب کارگران شرکت مپنا بویلر در نیروگاه فردوسی مشهد
کارگران شرکت مپنا بویلر در نیروگاه فردوسی مشهر در اعتراض به نپرداختن ۵ ماه حقوق آنها دست به اعتصاب زدند.

 

روز ٢٨ خرداد:

تجمع کارگران معدن مس دره زار رفسنجان

کارگران معدن مس دره زار در رفسنجان در اعتراض به پایین بودن دستمزد و نداشتن امنیت شغلی و تاخیر در پرداخت حقوقهایشان دست به تجمع زدند و خواهان پایان دادن به این وضعیت شدند.

 

روز٢۷ خرداد:

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری بروجرد
صدها نفر از کارگران خدماتی و فضای سبز شهرداری بروجرد، در اعتراض به عدم پرداخت چندین ماه حقوق، برای چندمین بار در مقابل ساختمان شهرداری این شهر تجمع کردند.

 

اعتراضات وسیع و هر روزه کارگری یک رکن مهم جنبش آزادیخواهی و سرنگونی طلبانه است که به اشکال مختلف در سراسر کشور ادامه دارد. دست زدن به اعتصابات و تجمعات سراسری گام مهمی در جهت پیشروی این جنبش و کل جنبش آزادیخواهی مردم ایران است.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۲ ژوئن ۲۰۱۸، ۱ تیر ۱۳۹۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *