پیام پلنوم کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری به کارگران ایران

به حزب طبقاتی خود بپیوندید!

در جنبش وسیعی که برای بزیر کشیدن حکومت اسلامی سرمایه آغاز شده است شما کارگران نقش محوری و حیاتی ای بعهده دارید. منشا و ریشه همه مسائل و مصائب مبتلابه جامعه در ایران و در همه کشورها نظام سرمایه داری است و این طبقه کارگر است که پرچم رهائی بشریت از منجلاب سرمایه را در همه جا در دست دارد. نبرد بین دو کمپ کار و سرمایه، نبرد بر سر انسانیت و بازگرداندن اختیار به انسان است و امروز در ایران این نبرد بین تباهی و زندگی بارزتر و عریان تر از هر جای دیگر خود را به نمایش گذاشته است.

جنبش انقلابی و سرنگونی طلبانه گسترده ای که از دی ماه ۹۶ آغاز شد، در مضمون و عمق و ماهیت خود جنبشی ضد کاپیتالیستی است. سرمایه داری در ایران نزدیک به چهار دهه است برای حفظ سلطه سیاه خود بر جامعه به ضد انسانی ترین سیاستها، به قوانین و مقدسات و تابوهای قرون وسطائی و فوق ارتجاعی اسلامی، و به وحشیانه ترین کشتارها و سرکوبگریها متوسل شده است. حاصل این چهار دهه حکومت اسلامی سرمایه از یکسو انباشته شدن ثروتهای کلان و نجومی در دستان یک اقلیت مفتخور سرمایه دار، آیت الله های میلیاردر و اعوان و انصارشان، و از سوی دیگر تحمیل فلاکتبار ترین شرایط  معیشتی و فاحش ترین نابرابری ها و بیحقوقی ها بر زندگی کارگران و زنان و جوانان و بازنشستگان و در یک کلام نود و نه درصد مردم است.

این قطبندی طبقاتی مبنای حرکت عظیمی است که در دی ماه با شعار جمهوری اسلامی نمی خواهیم در بیش از نود شهر سربلند کرد و در ابعاد و عرصه های مختلف همچنان ادامه دارد. مردم علیه فقر و فلاکت و شکاف عظیم بین حقوقهای نجومی و فلاکت عمومی، علیه سلطه سیاه بختک اسلام بر زندگی اجتماعی و خصوصی خود، علیه حجاب و زن ستیزی و آپارتاید جنسیتی، علیه اعدام و زندان و سرکوب، و علیه پایمال کردن ابتدائی ترین آزادیها و هر آنچه نشانه ای از زندگی و بالندگی و سر زندگی دارد، بپا خاسته اند و عزم جزم کرده اند تا یکبار برای همیشه به همه این مصائب پایان دهند.

اول ماه مه پرشکوه امسال یک بروز عریان این نبرد بود. فراخوان ها و تجمعات و شعارها و قطعنامه های پر شور اول ماه مه علیه شکاف عظیم طبقاتی و تفاوت فاحش بین حقوقهای نجومی و فلاکت عمومی، برای “آزادی، برابری، قوانین انسانی” و در یک کلام تامین معیشت و منزلت برای عموم مردم، تاکیدی بر نقش تعیین کننده طبقه کارگر بر رهائی جامعه از منجلاب اسلامی سرمایه است.

نجات جامعه در دستان قدرتمند طبقه کارگر است. این طبقه کارگر است که در برابر نظام ضد انسانی سرمایه داری انسانیت را نمایندگی میکند و به آرمانهای بر حق توده مردم، آزادی و برابری و رفاه، جامه عمل میپوشاند. برای تحقق این مهم باید طبقه کارگر موقعیت منحصر بفرد خود در انقلابی که برای بزیر کشیدن جمهوری اسلامی در حال شکلگیری است را دریابد و برای ایفای این نقش حیاتی خود را آماده کند.

امروز اتحاد و تحزب طبقه کارگر بیش از هر زمان دیگری مبرم و حیاتی است. در نبرد بر سر قدرت سیاسی و در برابر احزاب و نیروهای رنگارنگ اپوزیسیون راست کارگران باید با حزب طبقاتی خود بمیدان بیایند. طبقه کارگر باید در برابر احزاب و نیروهائی که گذشته را بجای آینده به مردم وعده میدهند و عملا بجز تشدید ریاضت کشی اقتصادی و سرکوب آزادیها، این بار برای حفظ  مقدسات  و تابوهای ملی-میهنی، حاصلی برای جامعه نخواهند داشت، با پرچم یک دنیای بهتر، با پرچم انسانیت و سوسیالیسم پا به عرصه مبارزه سیاسی بگذارد و جامعه را یکبار برای همیشه از شر حاکمیت سرمایه، با تاج و یا عمامه و یا هر شکل و شمایل دیگری، رها سازد. جمهوری اسلامی هار ترین و وحشی ترین حکومت سرمایه است. میتواند و باید آخرین آن باشد.

کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری به همه کارگران آزاده و مبارز در ایران درود میفرستد و آنان را به صفوف حزب خود،  حزب کمونیست کارگری، فرا میخواند.

آینده از آن ما است!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *