کارگران فولاد ملی اهواز اعتراض خود را از سر گرفتند‌

صبح روز ١٢ خرداد صدها نفر از کارگران و کارکنان گروه ملی فولاد اهواز برای پیگیری خواستهایشان برای سومین روز متوالی مقابل استانداری تجمع کردند. کارگران خیابانهای منتهی به استانداری را بستند و سپس راهپیمایی خود را شروع کردند.

دور جدید اعتراضات ۴۰۰۰ کارگر فولاد ملی اهواز از هشتم خرداد با تجمع در مقابل فرمانداری آغاز شد. کارگران جواب نگرفتند و به سمت کارخانه دست به راهپیمایی زدند و اعلام کردند که هرروز در مقابل استانداری تجمع خواهند کرد تا وقتی پاسخ بگیرند. سه ماه حقوق کارگران توسط صاحبان کارخانه بالا کشیده شده و دفترچه های درمانی آنها تمدید نشده و حق بیمه تکمیلی آنها نیز ماهها به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز نشده است. اگر چه اقساط بانکی آن هر ماهه از حقوق کارگران کسر میشود. ناامنی شغلی کارگران را تهدید میکند.

یک اقدام تبهکارانه مدیران کاهش وسایل نقلیه عمومی پرسنل برای ایاب و ذهاب به کارخانه از یکطرف و تهدید کارگران معترض و امنیتی کردن فضای کارخانه است.

اما کارگران فولاد سابقه درخشانی در مبارزه علیه این اجحافات و قلدری ها دارند و در زمستان ۹۶ دست به اعتصاب و تجمع یک ماهه زدند، خانواده های آنها در برخی تجمعات حضور یافتند و در خیابان های شهر راهپیمایی کردند و با شعارهای افشاگرانه علیه مدیران کارخانه و ارگان های سرکوب از جمله با شعارهای ما کارگریم نه برده، نه تهدید نه زندان دیگر فایده ندارد، کارگر زندانی آزاد باید گردد و دزدها بیرونند کارگران زندانند، اعتراض خود را به فقر و تبعیض و نابرابری و سرکوب و کل بساط چپاول و توحش اسلامی اعلام کردند.

استفاده از این تجارب و بویژه حضور خانواده های کارگران فولاد در تجمعات و راهپیمایی های کارگران در مرکز شهر یک اقدام کلیدی برای جلب توجه و حمایت وسیع مردم اهواز است. ۴۰۰۰ کارگر فولاد و خانواده هایشان بدون هیچ تردیدی قادرند مدیران و ارگان های حکومتی را تسلیم خواست های بحق خود کنند.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۲ خرداد ۱۳۹۷، ۲ ژوئن ۲۰۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *