معلمان فراخوان اعتصاب سراسری دادند

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان در بیانیه ای که به مناسبت هفته معلم و خطاب به معلمان،‌ دانش آموزان و والدین آنها منتشر کرده است، چندین روز تجمع اعتراضی از ۱۲ تا ۱۹ اردیبهشت را فراخوان داده و بر برخی از خواست های معلمان و خواست تحصیل رایگان بعنوان یک خواست مهم مردم تاکید کرده است. از جمله معلمان را فراخوان داده است که روز ۱۸ اردیبهشت در مقابل مجلس تجمع کنند و روز ۱۹ اردیبهشت دست به اعتصاب در دو ساعت آخر روز و تحصن در دفاتر مدارس بزنند.

تشکل های صنفی فرهنگیان در این بیانیه به زندانی کردن و سرکوب معلمان و پولی شدن مدارس و محرومیت دانش آموزان از تحصیل رایگان و با کیفیت، اعتراض کرده و از آموزش رایگان و با کیفیت، افزایش دستمزد معلمان و حق تشکل دفاع کرده است.

حزب کمونیست کارگری معلمان و مردم آزادیخواه در سراسر کشور را فرامیخواند در تجمعات اعتراضی که در این بیانیه فراخوان داده شده شرکت کنند و قاطعانه خواهان تحصیل رایگان،‌ حق تشکل و اعتراض، آزادی بیان و عقیده و آزادی فوری و بی قید و شرط معلمان زندانی و کلیه زندانیان سیاسی بشوند. حزب همچنین معلمان و مردم آزادیخواه در سراسر کشور را فرامیخواند در روز جهانی کارگر،‌ ۱۱ اردیبهشت، در تجمعات اعتراضی کارگران و بازنشستگان شرکت کنند و این روز را به روز نمایش قدرتمند و متحدانه خود در مقابل حاکمان دزد و سرکوبگر تبدیل کنند.

 

پیش بسوی یک اول مه باشکوه در سراسر کشور

پیش بسوی اعتراضات و اعتصابات سراسری

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۶ اردببهشت ۱۳۹۷، ۲۶ آوریل ۲۰۱۸

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *