میتوانیم همه زندانیان سیاسی را آزاد کنیم

اعتراضات توده های مردم بپاخاسته در دی ماه نقطه عطفی در تقابل و رو در رویی جامعه با حکومت اسلامی برای پایان دادن به نزدیک به چهار دهه سیاهی و تباهی و مذهب زدگی، فقر و فلاکت و نابرابری و ضدیت با خوشی و شادی و هر چه آنچه انسانی است، بود. اعتراضات در نزدیک به ۱۰۰ شهر کوچک و بزرگ، فریادهای مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر حکومت اسلامی، حکومت ضد زن- سرنگون سرنگون، مرگ بر حکومت فقر و فلاکت، جنگ و گریزهای خیابانی، حمله به مراکز بسیج و امام جمعه ها که مرکز تجمع اوباش اسلامی و مرکز سرکوب جامعه اند، سرآغاز دوره جدیدی از مبارزات تاریخی مردم و بیانگر تغییر توازن قوای سیاسی در جامعه به نفع توده های مردم آزادیخواه و برابری طلب بود.

جمهوری اسلامی تلاش کرد با بکار انداختن ماشین زندان و دستگیری و بگیر و ببند خیزش مردم را عقب براند. ۵۰۰۰ نفر از تظاهر کنندگان دستگیر و زندانی شدند. اما ابزار دستگیری و زندان نه فقط جنبش سرنگونی را ساکت نکرد، بلکه مبارزه برای آزادی دستگیر شدگان را به یکی از خواستهای فوری همه مردم تبدیل کرد.

مردم به تجربه دریافته اند که یک عرصه تقابل و مبارزه برای سرنگونی رژیم، مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی و کلا خنثی کردن ابزار دستگیری و زندان و شکنجه است. و این مبارزه ای است که اکنون در ابعاد وسیع و اشکال مختلف در جریان است و رژیم اسلامی بهیچوجه قادر به جلوگیری و عقب راندن آن نیست. کارگران و معلمان و بخشهای مختلف مردم با هوشیاری مانع دستگیری رهبران و فعالین خود میشوند و با اعتراض خود دستگیر شدگان را آزاد میکنند. یک جلوه شورانگیز این مبارزه مارش هزاران نفره کارگران گروه ملی فولاد اهواز با خانواده هایشان در همین اسفندماه بود که موفق شدند همکاران دستگیر شده شان را بعد از چند ساعت آزاد کنند. توازن قوای سیاسی به نفع توده های مردم بپاخاسته تغییر کرده است.

مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی پا به پای خیزش توده های مردم برای سرنگونی جمهوری اسلامی دگرگون شده است. پیامها و بیانیه های پرشور و جسورانه زندانیان سیاسی از درون زندانها در همراهی با اعتراضات مردم و فراخوان های خانواده های آنان، دفاع تشکلهای کارگری و نهادهای مختلف اجتماعی از دختران خیابان انقلاب و دفاع از خواست آزادی همه دستگیر شدگان اعتراضات دی ماه، تجمعات گسترده در مقابل زندانها، اعتراضات متعدد در مقابل زندان اوین – قلب ارتجاع اسلامی، برگزاری هفت سین در مقابل زندانها، گلباران زندانیانی که آزاد میشوند، مقابله همه جانبه با سیاست ارعاب و به تسلیم کشاندن زندانیان سیاسی، تجمعات پی در پی خانواده های زندانیان سیاسی، جملگی گوشه هایی از این تلاش سترگ جامعه در دفاع از زندانیان سیاسی و عزیزانی است که در چنگال رژیم گرفتار شده اند. مردم شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد را در هر تجمعی و هر فرصتی فریاد میزنند. شعار کارگر زندانی آزاد باید گردد، شعاری است که حتی در “نماز جمعه” ارتجاع اسلامی فریاد زده میشود. باید به تلاش برای آزادی “دختران انقلاب” اشاره کرد که در هر گوشه جامعه در جریان است.

حزب کمونیست کارگری بر گسترش مبارزه برای آزادی بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی تاکید میکند. اعتراض حق بی چون و چرای تک تک مردم است. مردمی که علیه بی حقوقی و بی تامینی و علیه تحجر و تبعیض و علیه بالا کشیدن حقوقهای زیر خط فقرشان مبارزه میکنند و یا طوق حجاب اسلامی را دور می اندازند و دختران و پسرانی که دست در دست هم جشن و شادی برپا میکنند، و همه کسانی که در مقابل اوباش مسلح حکومتی می ایستند، مجرم نیستند. این مرتجعین و دزدان و جنایتکاران و شکنجه گران حاکمند که باید در دادگاههای مردمی به جرم پایمال کردن ابتدایی ترین حقوق مردم به محاکمه کشیده شوند.

با گسترش مبارزه برای سرنگونی حکومت اسلامی میتوانیم تمامی عزیزان دربندمان را آزاد کنیم. باید وسیعا به احکام زندان برای دستگیر شدگان اخیر و همچنین احکام زندان و احضار دختران خیابان انقلاب اعتراض کرد. باید خواهان آزادی فوری کارگران و معلمان زندانی و کلیه زندانیان سیاسی شد. باید به تجمعات خانواده های زندانیان پیوست. باید به فراخوان زندانیان سیاسی و فعالین در بند برای گسترش مبارزه پاسخی در خور داد. باید رژیم اسلامی و زندانهایش را محاصره کرد. هیچ دستگیری را نباید بدون پاسخ گذاشت. مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی یکی از ارکان درهم شکستن حاکمیت اسلامی است.

 

زندانی سیاسی بی قید و شرط آزاد باید گردد!

مرگ بر جمهوری اسلامی!

زنده باید جمهوری سوسیالیستی!

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۲ فروردین ۱۳۹۷، ۲۲ مارس ۲۰۱۸

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *