اعتراضات کارگران در سراسر کشور در جریان است!

۲۱ اسفند

– کارگران گروه ملی صنعتی فولاد  اهواز در بیستمین و یکمین روز اعتصاب شان، در خیابانهای اهواز دست به راهپیمائی زده و در  مقابل استانداری خوزستان تجمع اعتراضی بر پا کردند. کارگران در طول راهپیمائی شعار میدادند: “همشهری به هوش باش،ما کارگریم نه اوباش”، “کارگر میمیرد، ذلت نمیپذیرد”، “این همه بیعدالتی،هرگز ندیده ملتی”.

– کارگران کاشی و سرامیک حافظ شیراز در اعتراض به عدم پرداخت ١٢ ماه حقوق در دهمین روز اعتصابشان دست به راهپیمایی زدند. کارخانه کاشی حافظ با ۱۰۰۰ کارگر در شهرک زرقان در پانزده کیلومتری شرق شیراز(جاده شیراز به اصفهان) واقع شده است.

– اعتصاب کارگران راه آهن زاگرس – ۳۲۰  نفر از کارگران راه آهن زاگرس، بنا بر فراخوانی از قبل اعلام شده، در اعتراض به تعویق در پرداخت سه ماه حقوق خود، دست از کار کشیده و در مقابل اداره راه آهن تجمع کردند.

– کارگران و پیمانکاران راه آهن درود – خرم آباد شرکت امیدپارس خاتم انبیاء، در اعتراض به ۹ ماه عدم دریافت حقوق دست به تجمع اعتراضی زدند.

– کارگران حوزه راه آهن شمال شرق دامغان (شرکت تراورس) دراعتراض به چند ماه حقوق معوقه وحق بیمه پرداخت نشده شان مقابل فرمانداری ودفترامام جمعه دامغان تجمع کردند.

– کارگران بازنشسته کارخانه آونگان اراک برای سومین روز متوالی، دراعتراض به عدم پرداخت چند سال مطالباتشان، مقابل استانداری اراک تجمع کردند.

– جمعی از کارگران دریایی و خدمات بندری شرکت هدایت کشتی در اعتراض به کاهش حقوقشان، دست به تجمع مقابل ساختمان این شرکت در اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان واقع در بندر امام زدند.

– کارگران مجتمع فولاد و ذوب آهن نطنز در اعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق اعتصاب و تجمع اعتراضی خود را از سر گرفتند.

– کارگران حوزه راه آهن شمال شرق در شاهرود در اعتراض به عدم پرداخت حقوق، عیدی و مطالبات دیگر پنج روز است به اعتصاب و تجمع ادامه میدهند.

– کارگران سد کارون چهار واقع در استان چهارمحال و بختیاری در اعتراض به عدم پرداخت ماهها حقوق خود دست به تجمع اعتراضی زدند. یکی از کارگران میگوید: با اینکه در روزهای پایانی سال قرار داریم کارگران سد کارون چهار با حدود ۶۰۰ کارگر، از ۶ تا ۹ ماه حقوق نگرفته‌اند و خانواده های کارگران با مشکلات سختی دست و پنجه نرم می کنند.

– کارگران پیمانکاران شهرداری سنندج در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات ۴ ساله خود در مقابل شهرداری این شهر تجمع کردند.

 

٢٢ اسفند

رضا شهابی عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد تهران و حومه از زندان اوین آزاد شد. آزادی او را به وی، به خانواده اش و به کارگران سندیکای واحد و به همه آنها که برای آزادی او تلاش کردند تبریک میگوییم.

– کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز در بیست و دومین روز اعتصابشان، به تجمعات اعتراضی خود ادامه دارده و مقابل استانداری و همچنین مقابل بانک ملی شعبه سرپرستی استان و پل لشگر تجمع کردند. کارگران شعار میدادند: کارگر میمیرد، ذلت نمیپذیرد، مرگ بر ستمگر، این همه بیعدالتی، هرگز ندیده ملتی، تا حقمون رو نگیریم، از پا نمی نشینیم!

– تعدادی از کارگران عضو سپیدار ۲ و ۳ مسکن شرکت واحد مقابل دفتر شورای شهر دست به تجمع زدند. این پروژه ۲۷۰ عضودارد.

– بیش از ٢٠٠ نفر از بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان در مقابل استانداری دست به تجمع زدند. این بازنشستگان از فروردین سال ٩٥ بازنشست شده و بین ۳۰ تا ۳۵ سال سابقه خدمت دارند. آنها تا کنون پاداش پایان خدمت خود را نگرفته اند و مرتب بین استانداری و علوم پزشکی پاسکاری می‌شوند. بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی به مشکل ذخیره پایان مرخصی خود نیز اعتراض دارند.

 

۲۳ اسفند

– جمعی از معلمان در محل بازداشت محمد حبيبى با خواست آزادی وی و دیگر معلمان زندانی، از جمله اسماعیل عبدی، محمود بهشتی، محسن عمرانی و مختار اسدی دست به تجمع زدند. محمد حبیبی، دوازدهم اسفند در محل کارش در هنرستان اندیشه‌ی شهریار بازداشت شد.

– کارگران فضای سبز و خدمات شهری شهرداری محمدشهرکه نزدیک به چهار ماه است حقوق و مزایا و عیدی دریافت نکرده اند، دست به تجمع زدند.

– کارگران کنتورسازی و متالوژی پودر در شهر صنعتی قزوین همزمان دست به تجمع زدند. ٢٢٠ کارگر کارخانه کنتورسازی ایران در محوطه کارخانه و کارگران متالوژی پودر ایران در مقابل استانداری تجمع کردند. کارگران کنتورسازی قزوین ٩ ماه و کارگران متالوژی پودر ٦ ماه مزد خود را طلب دارند. کارگران همچنین عیدی سال امسال و سال قبل را از کارفرما طلبکارند.  کارگر کارخانه لامپ کم‌مصرف ایرانیان قزوین (از شرکت‌های زیرمجموعه کنتورسازی) مطالباتی مشابه کارگران کنتورسازی دارند.

– یش از ١٥٠ کادر کمک بهیاری و پرستار بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر در محوطه بیمارستان در اعتراض به پرداخت نشدن معوقات خو دست به تجمع زدند.

– کارگران فولاد اهواز همچنان به اعتصاب ادامه میدهند. در بیست و سومین روز اعتصاب کارگران دست به راهپیمایی در شهر زدند و با عزمی استوار شعار میدادند:‌ نه تهدید نه زندان دیگه فایده نداره، می ایستیم می ایستیم.

فراخوان تجمع سراسری توسط کارگران راه آهن:‌

کارگران راه آهن در اعتراض به تعویق پرداخت حقوق و دیگر مزایای خود قرار است روز ۲۶ اسفند در سراسر کشور دست به تجمع اعتراضی بزنند. کارگران اعلام کرده اند:

بدلیل اینکه تا به امروز حقوق عیدی سنوات و سبد کالا ندادند اعتصاب را شروع می کنیم.

۲۶ اسفند تمامی کارگران ما آماده باشند
۱- کرچ ساعت ۱۰ صبح
۲-ا سلامشهر ۸ صبح
۳- زاگرس و لرستان ۷ صبح
۴- مشهد ۸ صبح
۵- تبریز ۸ صبح
۶- دامغان شاهرود سمنان ۸ صبح
۷- سمنان توی ایستگاه تبریز ۸ صبح
۸-اصفهان ۱۰صبح

مابقی نواحی هم مقابل ایستگاه خودشان.  کارگران خواسته اند که فراخوان این تجمع هرچه وسیعتر اطلاع رسانی شود.

 

خامنه ای اخیرا در شرایطی که اعتراضات و اعتصابات کارگری با قدرت جلو میرود گفته بود: “ضدانقلابِ کشور از اول چشمش به کارگرها بود بلکه بتواند جامعه‌ کارگری را به‌ نحوی علیه جمهوری اسلامی تحریک کند”. کارگران با گسترش اعتصابات و تجمعات اعتراضی جواب خامنه ای و همینطور خمینی را که اقتصاد را زیربنای الاغ خوانده بود دارند میدهند. کارگران با زبان صریحی جمهوری اسلامی و کلیه ارگان های آنرا دشمن اصلی خود میدانند و با شعار همش میگند آمریکاست دشمن ما همینجا است، حقوق های نجومی فلاکت عمومی، یه اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه و سایر شعارهای خود، خطاب به خامنه ای و سایر مقامات حکومت اعلام میکنند که نیازی به تحریک ندارند. مشکل جمهوری اسلامی این است که “ضدانقلاب‌ کشور”، یعنی نیروهای کمونیست، و کارگران هرچه بیشتر دارند به هم نزدیک میشوند و خطر بیشتری حکومت را تهدید میکند.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴ مارس ۲۰۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *