اعتصابات و تجمعات کارگری بی وقفه ادامه دارد

گوشه هایی از اعتراضات کارگری در روز ۱۹ اسفند:

 

تجمع کارگران بازنشسته فولاد در اهواز:

۱۹ اسفند: بنا بر قرار قبلی بازنشستگان فولاد خوزستان مقابل صندوق بازنشستگی تجمع کردند. کارگران شعار میدهند: وزیر بی لیاقت استعفا، استعفا. در این حرکت اعتراضی، بازنشستگان فولاد خوزستان در خیابان اصلی شهر اهواز- کیانپارس دست به راهپیمایی زدند و بار دیگر خیابانهای اهواز به صحنه راهپیمایی کارگران تبدیل شد. کارگران سپس مقابل استانداری تجمع کردند و با شعار اینهمه بیعدالتی هرگز ندیده ملتی دست به اعتراض زدند. بازنشستگان فولاد اهواز قرار گذاشتند فردا ٢٠ اسفند همراه با خانواده های خود مجددا دست به تجمع بزنند.

خواستهای فوری کارگران گروه ملی اهواز عبارت است از: پرداخت یکجا و کامل حقوق ماههای دی و بهمن، تعیین تکلیف چگونگی پرداخت حقوق اسفند و عیدی و پاداش، پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی، برقراری بیمه تکمیلی پرسنل و ساماندهی و برقراری مجدد سرویسهای ایاب و ذهاب .

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران:
۱٩ اسفند: شماری از بازنشستگان صنایع فولاد بنا بر قرار قبلی مقابل وزارت کار تجمع کردند. چندین بار از کارگران خواسته شد به تجمع خود پایان دهند. یکی از مسئولین حراست هم به میان بازنشستگان آمد که کارگران پاسخ او را دادند. سرانجام قول دادند حقوق بهمن ماه کارگران را تا فردا ٢٠ اسفند و عیدی آنها را تا آخر هفته پرداخت کنند. کارگران به تجمع امروز پایان دادند و قرار گذاشتند که دوشنبه هفته آینده از سراسر کشور در مقابل وزارت کار تجمع کنند.

تجمع کارگران شرکت ایران پوبلین:

۱۹اسفند: کارگران شرکت ایران پوپلین در اعتراض به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق و عیدی و پاداش آخر سال تجمع اعتراضی برگزار کردند.

تجمع کارگران نیشکر هفت تپه:

١٩ اسفند: علیرغم اعلام تعطیلی کارخانه توسط کارفرما و تعطیلی سرویس ایاب و ذهاب، کارگران شرکت نیشکر هفت تپه در هفتمین روز اعتصاب دست به تجمع در محوطه شرکت زدند. کارگران ماههای دی و بهمن و عیدی خود را دریافت نکرده اند. دیگر خواستهای آنها نیز بی جواب مانده است. کارگران نیشکر هفت تپه اعلام کرده اند که تا وقتی پاسخ نگیرند به اعتصاب خود ادامه خواهند داد. به گفته رستمی هم اکنون ٦٨٠٠ نفر در مجتمع نیشکر هفت تپه اشتغال دارند. مبارزات متحد کارگران نیشکر همراه با خانواده هایشان نیروی بزرگی است که به مبارزات کارگران قدرت فوق العاده ای خواهد داد.

اعتصاب کارگران شهرداری همدان:

۱۹ اسفند: کارگران شهرداری همدان در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات معوقه و حق بیمه دست به اعتصاب زدند.

اعتصاب کارگران معدن ذغال سنگ پابدانا:

١٩ اسفند: کارگران معدن ذغال سنگ اصلی پابدانا در اعتراض به عدم پرداخت حقوق دست به اعتصاب زدند.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰ مارس ۲۰۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *