logo javanan

امسال انقلاب زنانه در هشت مارس روز جهانی زن، با قدرت بیشتری پیش میرود

اطلاعیه شماره یک:

هشتم مارس 2018، 17 اسفند 96، فعالیت های روز جهانی زن در شهر به شهر ایران، بطور ویژه و باشکوهی برگزار شد.

تکثیر دختر خیابان انقلاب
زنان در چندین شهر از جمله تهران، کرج، کرمانشاه، گچساران و مقابل دانشگاه مازندران دست به تکثیر فردی و گروهی دختران خیابان انقلاب زدند و با همراهی مردان به حجاب اجباری نه گفتند.

پخش و نصب تراکت و اطلاعیه انقلاب زنانه
اطلاعیه انقلاب زنانه بصورت تراکت در شهرهای متعددی اعم از تهران، کرج، اصفهان، رفسنجان، اردبیل، اهواز، استان کهکیلویه و بویراحمد در صدها نسخه در مراکز خرید و محله ها پخش شد.

اقدامات در سطح شهر
در مترو تهران گروهی از زنان حجاب خود را برداشتند و به سخنرانی در مورد 8 مارس روز جهانی زن، در حمایت از دختران خیابان انقلاب و مبارزه علیه حجاب و قوانین تبعیض آمیز از روز 8 مارس سال 57 تا به الان پرداختند. همچنین این زنان “سرود برابری” را بصورت گروهی خواندند.

در خیابان انقلاب تهران، در گرامیداشت روز جهانی زن، اقدام به پخش شیرینی بین عابرین شد.

در سقز در چند نقطه شهر در گرامیداشت روز جهانی زن، اقدام به دادن گل و شیرینی و کارت تبریک به زنان کردند.

دانشجویان در همدان، با در دست داشتن پلاکاردهایی با مطالبه برابری، در سطح شهر در مورد روز جهانی زن با شهروندان به گفتمان نشستند.

در مناطق و شهرهای مختلف منجمله در طاق بستان کرمانشاه و مریوان با برداشتن حجاب و پیام تصویری روز جهانی زن گرامی داشته شد.

شعار نویسی
در شهرهای اصفهان، تهران، کرمان، تبریز، همدان شعارهای؛ “نه به حجاب اجباری” ، “دختران خیابان انقلاب” و “زنده باد هشت مارس” ، “زنده باد انقلاب زنانه” و “مرگ بر دیکتاتور” ، به مناسبت روز جهانی زن، دیوارنویسی شد.

تجمع مقابل وزارت کار
مقابل وزارت کار به مناسبت هشت مارس روز جهانی زن، تجمعی برگزار شد و شرکت کنندگان پلاکاردهایی با شعار علیه تبعیض و نابرابری جنسیتی در دست داشتند. همچنین سرود “ای زن ای حضور زندگی” خوانده شد. تجمع با دخالت و خشونت ماموران سرکوبگر مواجه شد.
امروز ۵۹ زن، ۲۵ مرد و مجموعاً  ۸۴  نفر دستگیر شدند. به دلیل ضرب و شتم یک نفر از تجمع کنندگان به بیمارستان منتقل شد. خانواده‌ها و حامیان بازداشت‌شدگان تجمع وزارت کار در ‌مقابل بازداشتگاه خیابان وزرا تهران تجمع کردند. بازداشت شدگان زیر 18 سال و افراد بالای60 سال تا لحظه انتشاراین بیانیه آزاد شده اند.

لغو مراسم هشت مارس توسط شهرداری تهران
شهرداری تهران اقدام به لغو مراسم فراخوان داده شده از طرف تشکل های زنان کرد.

 

در آستانه هشت مارس

تکثیر دختران خیابان انقلاب
هفتم مارس زنان در استقبال روز جهانی زن، بصورت گروهی در خیابان انقلاب شهر تهران حجاب از سر برداشته و مقابل گشت ارشاد دست به راهپیمایی زدند.

چند روز قبل هم در مشهد ، زنان بدون حجاب و با شعار زنده باد “روز جهانی زنان بیحجاب” ، بصورت گروهی به استقبال این روز بزرگ و تاریخی رفتند.

آزادی یکی از دختران خیابان انقلاب
هفتم مارس، یک روز قبل از روز جهانی زن، مریم شریعتمداری از دختران خیابان انقلاب که مورد خشونت مامور ناجا قرار گرفته بود، از زندان قرچک ورامین به قید وثیقه آزاد شد.

پسران انقلاب در حمایت از دختران انقلاب
هفتم مارس، در بندرعباس مقابل پاساژ زیتون، در حمایت از دختران خیابان انقلاب، پسری روی سکویی رفت و یک شال را که بر سر چوب کرده بود، به نشانه اعتراض به حجاب اجباری به اهتزاز درآورد.

صدور بیانیه
در گرامیداشت روز جهانی زن و در حمایت از دختران خیابان انقلاب بیانیه هایی از طرف تشکل ها و جمع های زنان، کارگران، کانون نویسندگان، بازنشستگان، مدافعین حقوق کودک و فعالان دفاع از حقوق همجنسگرایان، دوجنسگرایان، ترنسکشوالها و کوییرها منتشر شد.

برگزاری مراسم در شهرها
مراسم هشت مارس روز جهانی زن، در رشت برگزار شد.

فعالیت در دانشگاهها
در دانشگاههای تبریز، سمنان و انوشیروانی بابل، تریبون آزاد و سمینار و تجمع برگزار شد و دانشجویان با محوریت دختران خیابان انقلاب به استقبال روز جهانی زن رفتند.

دیوار نویسی
در شهرهای تبریز شعارهای “زنده باد هشت مارس روز جهانی زن” ، “حکومت ضدزن سرنگون سرنگون” ، “آزادی برابری حکومت انسانی”
در اصفهان “نه به حجاب اجباری، دختران انقلاب”
و در اهواز :زنده باد انقلاب زنانه”
دیوار نویسی شد.

 

انقلاب زنانه

17 اسفند 1396

8 مارس 2018

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *