arbil1

دستگير شدگان در مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی در اربیل باید فورا آزاد شوند.

arbil1
در جریان یک میتینگ و راهپیمایی بزرگ اعتراضی در شهر اربیل در روز شنبه ۹ نوامبر٬ تعدادی از معترضین خشمگین از موج گسترده اعدامها در ایران و اعدام فعالین سیاسی٬ به کنسولگری رژیم اسلامی در اربیل حمله کرده و این ساختمان را سنگباران کردند. در این تجمع اعتراضی، مردم منزجر از جمهوری اسلامی فریاد میزدند مرگ بر خامنه ای و سردر کنسولگری را از جا کنده و زیر پا له کردند و انزجار خود را از اعدامها و از حکومت جنایتکار اسلامی ابراز کردند.
بعد از این حمله٬ مقامات حکومت اسلامی در کردستان عراق رسما به حکومت اقلیم کردستان عراق اعتراض کرده و خواهان مجازات حمله کنندگان شدند. دولت محلی کردستان عراق که بند نافش به جمهوری اسلامی ایران وصل است، پنج نفر از سازمان دهندگان میتینگ و سه نفر دیگر از مردم معترض را دستگیر و روانه زندان کرد. خانواده های دستگیر شدگان میگویند برخی از دستگیرشدگان اصلا در مقابل کنسولگری نبوده اند اما دولت محلی باید خوش خدمتی میکرد و تعدادی را دستگیر میکرد.
در اعتراض به این رفتار حکومت محلی٬ یک کمپین اعتراضی اعلام شده و بیش از چهار صد نفر با امضای یک طومار به دولت محلی کردستان اعتراض کرده و خواهان آزادی دستگیر شدگان شده اند.
کمیته کردستان حزب کمونسیت کارگری ایران، به مردم کردستان عراق درود میفرستد و حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی را حق آنها میداند. مردم حق دارند به ساختمانها و مراکز جاسوسی رژیم اسلامی در همه جا حمله کنند، این مراکز را سنگباران کنند، به آتش بکشند و این مراکز را بر سر مزدوران حکومت اسلامی خراب کنند. ما دستگیری معترضین را شدیدا محکوم میکنیم و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط کلیه دستگیرشدگان هستیم. دولت محلی کردستان باید رسما از مردم کردستان عراق و از مردم ایران عذرخواهی کند.
کمیته کردستان حزب کمونسیت کارگری ایران
۱٣ نوامبر ۲۰۱٣

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *