حزب کمونیست کارگری ایران
  http://www.wpiran.org

به : سازمان های مدافع حقوق انسان،سازمانهای کارگری و دانشجوئی
درباره : سرکوب و پیگرد دانشجویان دانشگاه شیراز

دوستان گرامی
به اطلاع تان میرسانیم که طي روز هاي اخير دانشجويان دانشگاه شيراز مورد شديد ترين سركوب هاي حكومت اسلامي قرار گرفته اند. ده ها دانشجوي اين دانشگاه بدليل برگزاري مراسم روز دانشجو در ایران (7 دسامبر) و اعتراض و انتقاد به جمهوري اسلامي بخاطر گسترش فقر و فلاكت و سركوب و خفقان، از تحصيل محروم و توسط نهاد هاي امنيتي جمهوري اسلامي بازداشت شده اند. 37 نفر از دانشجويان توسط كميته انضباطي اين دانشگاه مورد بازخواست قرار گرفته و 18 نفر از آنان مجموعا به 28 ترم محروميت از تحصيل محكوم شده اند. اين اما پايان ماجرا نيست. 10 نفر از اين دانشجويان به اداره اطلاعات شهر شيراز احضار شدند كه پس از معرفي خود به آن اداره، بازداشت شده و چندين روز را در زندان سپري كردند. تعدادي از این دانشجویان با سپردن وثيقه هاي سنگين موقتا آزاد شده اند و منتظر احضار مجدد و برگزاري دادگاه هستند و 7 نفر ديگرشان هنوز در زندان هستند.

علیرغم این، دانشجويان ساكت ننشسته اند و براي آزادي بي قيد و شرط و فوري همكلاسي هاي خود از زندان، پی در پی تجمع و اعتراض مي كنند. اين اعتراضات که پیوسته با سركوب وحشيانه حكومت رو به رو مي شود از سوی دانشجويان دانشگاه شيراز برای آزادي دوستان خود ادامه دارد. دانشجويان در مراسم ها و تجمعات خود، خامنه اي رهبر جمهوري اسلامي، احمدي نژاد رئيس جمهور و لاريجاني رئيس مجلس اسلامي را مورد انتقاد قرار شدید قرار مي دهند كه این باعث نگراني حكومت اسلامي و سركوب وحشيانه دانشجويان مي شود.

دانشجويان دانشگاه شيراز صداي اعتراض مردم ايران به سرکوب و فقر و فلاكت ناشي از حكومت اسلامي هستند. حكومتي كه زندگي ده ها ميليون نفر را تباه كرده است، حكومتي كه براي سرپا ماندنش تا امروز بيش يكصد هزار نفر را اعدام كرده و در ماه هاي اخير بطور متوسط هر روز يك نفر را اعدام مي كند، حكم سنگسار جزء قوانين آن است و هفته گذشته 3 نفر را سنگسار كرده است، آپارتايد جنسي را به جامعه تحميل كرده و زنان را بطور سیستماتیک سركوب مي كند، حقوق كارگران را پرداخت نمي كند و دانشجوياني را كه دقيقا به اين وضعيت اعتراض مي كنند را بزندان مي اندازد.

مطالبات فوري دانشجويان شيراز از این قرار است:
- آزادي فوري و بي قيد و شرط دانشجويان دستگير شده
- لغو احكام كميته هاي انضباطي
- لغو هرگونه حكم بازداشت و احضار دانشجويان
- لغو احكام وثيقه براي دانشجويان
- برچيده شدن نهادهاي سركوبگر كميته انضباطي و حراست از دانشگاه ها

از شما مصرانه مي خواهیم جمهوري اسلامي را به خاطر سركوب و جنايت عليه مردم در ايران محكوم كنيد. از دانشجويان دانشگاه شيراز و مطالبات آنان دفاع كنيد و از مقامات جمهوري اسلامي بخواهيد مطالبات دانشجويان را فورا و بي قيد و شرط بپذيرد.

با احترام،
خليل کيوان
دبير تشکيلات خارج کشور حزب کمونيست کارگرى ايران
15 ژانویه 2009