حزب کمونیست کارگری ایران
  http://www.wpiran.org

اتحادیه کارگران پست کانادا با ارسال نامه ای به احمدی نژاد سرکوب کارگران پشم بافی آسیا را محکوم کرد

اتحادیه کارگران پست کاناد با ۵۵ هزار عضو با ارسال نامه ای به احمدی نژاد رفتار وحشیانه جمهوری اسلامی در واکنش به اعتراض حق طلبانه کارگران پشم بافی آسیا در کرمان را شدیدا محکوم کرد. پس از سرکوب اعتراض کارگران پشم بافی آسیا در کرمان توسط نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی در روز ۵ مردادماه٬ خلیل کیوان دبیر تشکیلات حزب کمونیست کارگری ایران با ارسال نامه ای سازمانها و اتحادیه های کارگری جهان را فراخواند که این اقدام وحشیانه رژیم اسلامی را محکوم کنند که فراخوان وی تاکنون با واکنش مثبت اتحادیه های کارگری در کانادا و نروژ پاسخ گرفته است.

در بخشی از نامه دبرا بورك (Deborah Bourque) دبیرکل اتحادیه کارگران پست کانادا به احمدی نژاد آمده است:

" از طرف ۵۵ هزار عضو اتحادیه کارگران پست کانادا٬ حمله خشونت آمیز به کارگران پشم بافی در کرمان و دستگیری آنها را محکوم می کنم. کارگران کارخانه پشم بافی کرمان بخاطر نپرداختن دستمزدها و مزایای خود دست به اعتراض زده بودند. پس ازآن٬ کارگران معترض که اکثرا زن بودند مورد تهاجم خشونت آمیز نیروهای امنیتی قرار گرفتند. در یک مورد كارگر زنی که حامله بود را روی جاده كشيدند و به پشت او لگد ڒدند. این اعتراض بدنبال چندین بار تلاش ناموفق کارگران برای جلب نظر مسئولین به خواستهای خود صورت گرفت. حقوق کارگران این کارخانه ۱۴ ماه است که پرداخت نشده است. این کارگران چه چیز جز اعتراض می توانند انجام دهند؟

عدم پرداخت بموقع دستمزدها می تواند عواقب فاجعه آمیزی برای خانواده ها و جامعه در برداشته باشد بویژه زمانی که خانواده ها با حقوق ناچیزی در زیر خط فقر زندگی می کنند. نپرداختن دستمزد باید بعنوان یک جرم جنایی جدی محسوب شود. این بیشتر دزدی و دزدیدن از کارگران است. متاسفانه این به عملکرد رایجی تبدیل شده است. صاحبان کارخانه ها به سادگی از پرداخت دستمزد کارگران امتناع می کنند."

در بخش پایانی این نامه اعتراضی به احمدی نژاد آمده است:

"ما بدینوسیله می خواهیم كه حقوق جهانشمول و پذیرفته شده کارگران برای متشکل شدن باید بدون آنکه با خطر زندان روبرو شوند تضمین گردد٬ دستمزد کارگران بهمراه غرامت دیرکرد پرداخت شود و اذیت و آزار کارگران پشم بافی آسیا پایان یابد و با کارگران با احترامی که شایسته آن هستند برخورد گردد."

خاطر نشان کنیم که پیش از این اتحادیه کارگران هتلها و رستورانهای نروژ سرکوب کارگران پشم بافی آسیا را محکوم کرده بودند. حزب کمونیست کارگری ایران به تلاش خود برای جلب حمایت سازمانهای کارگری جهان از مبارزات کارگران ایران و همچنین محکومیت جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی ادامه خواهد داد.

تشكیلات خارج كشور حڒب كمونیست كارگری ایران
٢٩ مرداد ١٣٨٤ ـ ٢٠ اوت ٢٠٠۵