حزب کمونیست کارگری ایران
  http://www.wpiran.org

اطلاعیه مطبوعاتى شماره ٢١:

سه نفر از رهبران پیشین فدراسیون اتحادیه‌های کارگری عراق و سوریه طى نامه‌ای خطاب به اتحادیه‌های کارگری جهان عرب، از کارگران نفت ایران حمایت کردند!

بدنبال تماس فعالین حزب کمونیست کارگری عراق با فعالین و رهبران اتحادیه‌های کارگری کشورهای عربى، "آرا خاجادار" دبیرکل سابق فدراسیون عمومى اتحادیه‌های کارگری و رئیس پیشین اتحادیه کارگران و کارکنان نفت در جمهوری عراق، "حکمت کوتانى"، دبیرکل سابق فدراسیون عمومى اتحادیه‌های کارگری و رئیس پیشین اتحادیه کارگران و کارکنان برق در جمهوری عراق، و "غازی ناصف مکى"، رئیس سابق فدراسیون عمومى اتحادیه‌های کارگری در جمهوری سوریه، طى نامه‌ای خطاب به دبیرکل کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری کشورهای عرب، آنها را به حمایت از کارگران نفت ایران و مبارزات و اعتصابات آنان فراخواندند. در این نامه از اتحادیه‌های کارگری در کشورهای عربى خواسته شده که رژیم ایران را برای پذیرش خواست‌های عادلانه کارگران و آزادی فوری کارگران دستگیر شده در ایران زیر فشار بگذارند. "عبود فارس"، یکى دیگر از فعالین کارگری عراق، نیز طى نامه‌ای خطاب به کارگران نفت ایران از خواست‌های آنان حمایت کرده است.

لازم به یادآوری است که حزب کمونیست کارگری عراق فعالانه از کمپین حزب کمونیست کارگری ایران حمایت مى‌کند. دفتر سیاسى حزب کمونیست کارگری عراق طى اطلاعیه‌ای از خواست‌های کارگران نفت و کمپین حزب صمیمانه پشتیبانى کرده و فعالین این حزب در خارج کشور دوش بدوش فعالین حزب کمونیست کارگری ایران در جلب حمایت از کارگران ایران تلاش مى‌کنند.

با تلاش‌های حزب کمونیست کارگری عراق، کمپین حمایت از کارگران نفت ایران مى‌رود تا در کشورهای خاور میانه ابعاد وسیعتری بخود بگیرد و این بى‌تردید از نظر سیاسى و فشاری که به رژیم ایران وارد مى‌کند، درخور توجه است.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران

٢٨ فوریه ٩٧

ضمیمه:

١- نامه سه نفر از فعالین کارگری عراق

٢- نامه عقیل‌الناصری، دباتور اقتصادی عراق به کارگران پالایشگاههای ایران

٣- قطعنامه تعدادی از فعالین کارگری و سوسیالیستهای مصر، لبنان، فلسطین، سوریه و عراق

٤- نامه عبود فارس، از فعالین کارگری عراق به کارگران پالایشگاههای ایران

٭٭٭

٢١ فوریه ١٩٩٧

به:

- دبیرخانه فدراسیون جهانى اتحادیه‌های کارگری

- دبیرکل کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری کشورهای عرب

با نگرانى زیاد اخبار مبارزات اخیر کارگران نفت ایران، که خواستار تحقق حقوق عادلانه خود از مقامات حاکم شده‌اند، را دریافت کردیم. بجای پذیرش این حقوق مسلم، مقامات حاکم، هیات مذاکره کننده کارگران را دستگیر کرده و نیروهای پلیس و میلیس مسلح به تجمع توده‌های کارگر حمله ور شدند که در نتیجه حدود سى کارگر مجروح و بیش از سیصد نفر دستگیر شدند. هدف از این اقدامات، سرکوب طبقه کارگر ایران، شکستن هیبت کارگران و حرکت اتحادیه‌ای آنان، و برهم زدن مبارزه متحدانه شان بوده است.

طبقه کارگر ایران، این طبقه مبارز دارای گذشته پر افتخار، دور جدید مبارزات خود را در پیشاپیش توده‌های مردم برای دفاع از مصالح خود و متحقق کردن خواست‌ها و نیل به حقوق برحق خود آغاز کرده و رو در روی همه ابزارهای سرکوب و نیروهای پلیسى تا دندان مسلح و سیاست آتش و آهن که رژیم ضد کارگر ایران علیه کارگران، پناهندگان، زحمتکشان و آزادیخواهان ایران بکار مى‌گیرد، مصمم و استوار ایستاده است.

ما کلیه رفقا و برادرانمان در فدراسیون جهانى اتحادیه‌های کارگری و کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری کشورهای عرب را فرا مى‌خوانیم که از کارگران نفت ایران و مبارزات و اعتصابات آنان حمایت کنند و رژیم ایران را برای پذیرش خواست‌های عادلانه کارگران و آزادی فوری دستگیر شدگان و دست کشیدن از سیاست دشمنى با مردم و حقوق و آزادیهای دموکراتیک آنان تحت فشار بگذارند. در کنار این فراخوان ما از همه سازمان‌های اتحادیه‌ای جهان عرب و سراسر جهان مى‌خواهیم که همچون صف واحدی به هر شکل و با هر وسیله‌ای بنا به توان خود به یاری و پشتیبانى این کارگران بشتابند و این را بمثابه وظیفه اتحادیه‌ای همه مدافعان مخلص طبقه کارگر در سراسر جهان تلقى کنند. بدون شک مبارزه عادلانه‌ای که طبقه کارگر ایران درگیر آن است به پیروزی خواهد رسید.

آرا خاجادار

دبیرکل سابق فدراسیون عمومى اتحادیه های کارگری، و رئیس پیشین اتحادیه کارگران و کارکنان نفت در عراق

حکمت کوتانى

دبیرکل سابق فدراسیون عمومى اتحادیه های کارگری و رئیس پیشین اتحادیه کارگران و کارکنان برق در عراق

غازی ناصف مکى

رئیس سابق فدراسیون عمومى اتحادیه های کارگری در جمهوری سوریه

٭٭٭

به کارگران پالایشگاههای نفت در ایران

با عواطفى سرشار از همبستگى نتایج حرکت اعتصابى قهرمانانه کارگران نفت در ایران را با نگرانى دنبال میکنیم. این کارگران در قیاس با قدرت و موقعیت تولیدی‌شان و به اعتبار اینکه خالقان ثروت عظیمى هستند، خواهان ساده‌ترین حقوق حقه خود مانند افزایش دستمزد، بهبود شرایط کار و حق تشکل کارگری مستقل خود شده‌اند. این حرکت مبارزاتى و مطالباتى امتداد ارگانیک مبارزات همین کارگران در تاریخ معاصر ایران است. در نتیجه قربانى دادنها و فداکاری و نقش مهمى که کارگران نفت در انقلاب مردمى علیه رژیم شاه و ساواک داشتند بود که آن رژیم سرنگون شد و رژیم فعلى امکان بقدرت رسیدن یافت.

ما صدای خود را علیه اعمال قهر و سرکوب و سلب آزادی کارگران نفت در ایران بلند میکنیم و همه انسانهایى را که به انسان و حقوق انسانى احترام میگذارند به اعتراض علیه فشار سرکوبگرانه‌ای که ارگانهای قلع و قمع و رژیم ظلمت بر کارگران نفت وارد میآورند دعوت میکنیم.

عقیل‌الناصری

دباتور اقتصادی عراقى

٭٭٭

قطعنامه تعدادی از فعالین کارگری و سوسیالیتهای مصر، لبنان، فلسطین، سوریه و عراق

به همبستگى با کارگران پالایشگاههای نفت در ایران برخیزیم

از طریق اخبار حزب کمونیست کارگری ایران مطلع شدیم که نیروهای جمهوری اسلامى ایران اجتماع کارگران پالایشگاههای نفت را در شهر تهران در مقابل وزارت نفت در روز ١٦ فوریه سرکوب کرده اند که در نتیجه بجای اجابت خواسته هایشان ٣٠ تن از کارگران مجروح و صدها تن زندانى شده اند.

ما اعلام میکنیم:

١ - سرکوب این حرکت کارگری از جانب نیروهای جمهوری اسلامى را محکوم میکنیم،

٢ - خواهان آزادی بى قید و شرط کارگران دستگیر شده هستیم،

٣ - کلیه خواسته های کارگران باید برآورده شوند،

٤ - آزادیهای اتحادیه ای مانند حق اعتصاب و تشکل و تجمع باید تامین گردند،

٥ - مسئولین ضرب و جرح کارگران باید محاکمه شوند.

اسامى:

١ - عامر قدوره

٢ - محمد مراد

٣ - ولئل فرح

٤ - ایاد غریب

٥ - جمیله مختار

٦ - نشات متروک

٧ - سعد السعدی

٨ - منى عبدالرازق

٩ - کریم چتیر هنرپیشه تئاتر

١٠ - مازن جعفر

١١- هانه

١٢- سهاو بابان

٭٭٭

به کارگران پالایشگاههای نفت در ایران

از طریق حزب کمونیست کارگری ایران از اخبار اعتصاب قهرمانانه کارگران نفت ایران مطلع شدیم، همچنانکه با نگرانى عمیق خبر سرکوب تجمع کارگران توسط رژیم ارتجاعى ایران را که عوامفریبى و خباثت خود را پشت پرده دین پنهان مى کند دریافت کردیم.

اعتصاب قهرمانانه طبقه کارگر ایران و خواستهای اقتصادی و اجتماعى برحق آن امروز یا فردا خواه ناخواه باید تحقق یابد. خونهای شریفى که از کارگران ایران بر زمین ریخته است نشان حقانیت خواستهای آنان است.

من صدای خود را به صدای سایر کارگران مى پیوندم و تا رسیدنتان به هدف نهائى و درهم شکستن و جارو کردن ارتجاع، جارو کردن ارتجاع جهانى و استعمار و امپریالسم در کنارتان خواهم ایستاد. پیروزی همیشه از آن مردم مبارز به رهبری طبقه کارگر است. زنده باد مبارزه طبقه کارگر برای تحقق بخشیدن به خواستهایش! خواری و خفت برای دشمنان مردم و دشمنان ترقى و پیروزی طبقه کارگر در هر نقطه جهان!

عبود فارس

کانادا - تورنتو

٢١ فوریه ١٩٩٧