حزب کمونیست کارگری ایران
  http://www.wpiran.org

امروز معلمان در تهران دست به تظاهرات قدرتمند زدند
و به دولت التیماتوم دادند

طبق گزارشی که به حزب کمونیست کارگری رسیده است، امروز شنبه ١٢ اسفند (٣ مارس) تظاهرات بسیار بزرگی از معلمان در مقابل مجلس شورای اسلامی برگزار شد. یک تخمین اولیه میگوید نزدیک به ٢٠ هزار نفر در این تظاهرات شرکت داشتند.

تظاهرات از ساعت ١٢ ظهر شروع شد و تا ساعت ٤ و نیم ادامه یافت. از ساعت یک بعدازظهر بتدریج موج جمعیتی که از سراسر تهران و شهرشتانها به میدان بهارستان میرسید تمام خیابانها را پرکرده بود. از یکطرف مجلس تا خیابان مصدق مملو از جمعیت بود. نیروهای انتظامی بطور چشمگیری حضور داشتند و هرچند جرات حمله به معلمان را نداشتند اما مانع پیوستن مردم به اجتماع آنان میشدند.

حضور زنان معلم و معلمانی که از شهرستانها آمده بودند در تجمع امروز چشمگیر بود. تعدادی از معلمان سخنرانی کردند و بر ادامه مبارزه تا تحقق مطالبات خود پافشاری کردند. معلمان در شعارهای خود نیز عزم خود را بر ادامه مبارزه و اعتصاب و تعطیلی مدارس تا تحقق مطالبات خود نشان میدادند.

شعارهای این تظاهرات عبارت بود از:
مشکل ما حل نشه مدرسه تعطیل میشه
تعطیلی مدارس راه نهائی ما است
عدالت اجرا نشه مدرسه تعطیل میشه
٢٨ سال گذتشه عدالت کجا رفته
٢٨ سال گذشته پول نفت کجا رفته
حقوق ما به ریال هزینه ها به دلار
مدعی عدالت خجالت خجالت
وعده دادن به آسان عمل کردن چه مشکل
بوی نفت سفره ما را آزار میده

معلمان همچنین شعارهائی علیه فرشیدی وزیر آموزش و پرورش سر دادند از جمله:
فرشیدی حیا کن وزارت رو رها کن

در پایان این تظاهرات اعلام شد که اگر تا روز دوشنبه رئیس جمهور از طریق صدا و سیما درمورد نظام هماهنگ جواب ندهد، بار دیگر معلمان روز سه شنبه از ساعت ١ تا ٥ در مقابل مجلس و همزمان در شهرستانها مقابل آموزش و پرورش تجمع خواهند کرد و بدنبال آن دست به اعتصاب خواهند زد.

در اطلاعیه روز اول اسفند اعلام کردیم که اعتصاب اخطاری روزهای ٣٠ بهمن و اول اسفند معلمان پیش درآمد اعتراضات قدرتمندتر آنان و گسترش اعتصابات کارگری است. اعتراض قدرتمند امروز تنها گوشه کوچکی از قدرت غول نهفته ای است که بتدریج بلند میشود.

حزب کمونیست کارگری به معلمان مبارز درود میفرستد و قاطعانه از مبارزات و مطالبات بحق معلمان حمایت میکند و همه مردم، کارگران و دانشجویان و سایر اقشار معترض جامعه را به حمایت فعال از آنان فرامیخواند.

پیروز باد مبارزات معلمان
زنده باد اتحاد و همبستگی

حزب کمونیست کارگری ایران
٣ مارس ٢٠٠٧، ١٢ اسفند ١٣٨٥