حزب کمونیست کارگری ایران
  http://www.wpiran.org
اعتراض کارگران شرکت واحد به محاکمه اسانلو
 
بنا بر گزارشات رسیده به حزب امروز شنبه ٥ اسفند حدود صد نفر از کارگران شرکت واحد و خانواده های آنها و فعالین سندیکا در برابر دادگاه انقلاب در خیابان معلم جمع شدند و به محاکمه اسانلو اعتراض کردند. کارگران این محاکمه را به زیر سوال بردند و همچنین خواهان بازگشت به کار کارگران اخراجی شدند.
 
امروز همچنین تجمع اعتراضی دیگری توسط ٢٠ نفر از اعضای هیئت مدیره و فعالین سندیکای شرکت واحد که در جریان اعتصابات بهمن ماه سال گذشته از کار اخراج شده اند و دستمزدی دریافت نکرده اند، در مقابل دفتر مرکزی شرکت واحد جریان داشت. کارگران معترض خواهان پرداخت حقوق پرداخت نشده خود، که توسط مسئولین وعده دادن شده بود، شدند. بنا به گزارش های رسیده ١٠ روز قبل در پی مراجعات پی در پی این کارگران، آقایی معاون شاهرودی رئیس قوه قضائیه در نشستی با نمایندگان سندیکا وعده داده بود که این مبلغ پرداخت خواهد شد، اما علیرغم مراجعه امروز کارگران واحد، امروز نیز از پرداخت این مبلغ سرباز زدند و بار دیگر وعده پرداخت آن را به چند روز آینده موکول کردند.
این تجمع تا ساعت ٣٠/١١ ظهر ادامه داشت و پس از آن کارگران شرکت واحد به جمع دیگر دوستان خود در مقابل دادسرای انقلاب اسلامی ملحق شدند که در آن نزدیک به ١٠٠ نفر شرکت داشتند. کارگران پلاکاردهایی در محکومیت احضار اسانلو و همچنین پلاکاردهایی مبنی بر خواست بازگشت به کار کارگران اخراجی در دست داشتند. این تجمع تا ساعت ١٢ظهر ادامه داشت و در این ساعت منصور اسانلو در میان شادی کارگران از دادسرا خارج شد و به جمع کارگران پیوست.
کارگران اعلام کردند، اعتراضات شان با خواست "بازگشت به کار کارگران اخراجی واحد" تا رسیدن به این خواست ادامه خواهد داشت. لازم به ذکر است تا کنون ٥٠ حکم تعلیق از خدمت برای کارگران واحد صادر شده است که از این میان ١٠ نفر حکم بازگشت به کار دریافت کرده اند ولی شرکت واحد از پذیرش آنان به کار خودداری می کند. ٣٠ نفر دیگر حکم اخراج دریافت کرده اند و ٢٠ نفر هم بلاتکلیف هستند که کارگران خواهان تبرئه همه این ٥٠ نفر از هستند.
 
حزب کمونیست کارگری جمهوری اسلامی و محاکمه کنندگان اسانلو را محکوم میکند و از همه کارگران و مردم آزاده میخواهد که هرگونه تعقیب و پیگرد کارگران اعتصابی شرکت واحد را محکوم کنند و در دفاع از خواست های بحق آنها و بازگشت فوری همه کارگران به کار قاطعانه به پا خیزند. جمهوری اسلامی حق محاکمه هیچ کس چه رسد به کارگران اعتصابی را ندارد. جمهوری اسلامی باید به جرم جنایات هرروزه اش محاکمه شود. هر جلسه دادگاه اسانلو باید اجتماع هرچه وسیعتری از کارگران و مردم باشد و به جلوه ای از محاکمه رژیم ضد کارگری و ضد بشری جمهوری اسلامی گردد.
 
گسترده تر باد اعتراضات کارگران شرکت واحد
زنده باد همبستگی با کارگران شرکت واحد
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد آزادی برابری حکومت کارگری
 
حزب کمونیست کارگری ایران
 5 اسفند 1385، 24 فوریه 2007