حزب کمونیست کارگری ایران
  http://www.wpiran.org

اولتیماتوم معلمان و شروع دور جدیدی از اعتراض و مبارزه در اردیبهشت ماه

معلمان کشور خود را برای پیگیری مطالبات بر حقشان که با بى تفاوتى مسئولین جمهوری اسلامى روبرو شده است، آماده مى کنند. معلمان قصد دارند که از روز ١٣ تا ١٧ اردیبهشت ماه اعتراضات خود را از سر گیرند. این اعتراضات شامل خودداری کردن از رفتن به سر کلاسهای درس و برگزاری اجتماعات اعتراضى از جمله در مقابل آموزش و پرورش خواهد بود.

وعده های توخالى مسئولین دولتى خشم و اعتراض معلمان را برانگیخته است. بدنبال اعتراضات قدرتمند یک هفته ای اسفندماه سال گذشته که با استقبال گرم دانش آموزان و خانواده های آنها روبرو شد، مقامات آموزش و پرورش قول دادند که به خواستهای معلمان تا پایان سال ٨٢ رسیدگى کنند. بدنبال آن حاجى وزیر آموزش و پرورش قول داد که مطالبات فرهنگیان تا پایان فروردین ماه پرداخت مى شود. هنوز هیچ خبری از عملى شدن این وعده وعیدها نیست.

یک خواست محوری معلمان افزایش فوری دستمزدهاست. حقوق معلمان حتى در مقایسه با حقوق پائین سایر کارکنان عادی دوایر دولتى، بسیار کمتر است. یک معلم با تحصیلات عالى حداکثر ١٥٠ هزار تومان در ماه حقوق مى گیرد. این در حالى است که قیمت مایحتاج زندگى بطور سرسام آور افزایش مى یابد. نان که به غذای اصلى بسیاری از مردم تبدیل شده است قرار است طى سال جدید تا میزان صد درصد افزایش یابد. خواست افزایش دستمزدها که فرهنگیان آنرا مطالبه مى کنند، بیانگر نارضایتى معلمان کشور از شرایط زندگى فقیرانه ای است که علیرغم کاری مهم و پر زحمت به آنها تحمیل شده است. حزب کمونیست کارگری قویا از این خواست و دیگر مطالبات معلمان نظیر حق اعتصاب و تشکل، رفع تفتیش عقاید در مدارس قاطعانه پشتیبانى مى کند.

مردم، کارگران، زنان و مردان آزادیخواه، دانش آموزان!

مطالبات معلمان خواستهای اکثریت عظیم جامعه است. چه کسى است که با این دستمزد های ناچیز به زندگى در زیر خط فقر راضى باشد؟ چه کسى است که نخواهد از امکانات یک زندگى مرفه برخوردار شود؟ چه کسى است که نخواهد خفقان و سانسور پایان بگیرد؟ موفقیت معلمان در مبارزه و اعتراض برای حصول این خواستها، موفقیتى است برای همه ما. از اعتراض و مبارزات معلمان با تمام قوا حمایت کنید. در اسفند ماه سال گذشته حمایت وسیع و چشمگیر دانش آموزان و خانواده هایشان با طنین شعار "معلم، معلم حمایتت مى کنیم" برای فرهنگیان کشور قوت قلبى بزرگ بود. این بار این حمایت باید وسیعتر و همه جانبه تر باشد. شما را فرا مى خوانیم که با صدور قطعنامه و بیانه و یا با شرکت مستقیم در اجتماعات اعتراضى معلمان، از مبارزات آنها پشتیبانى کنید. طبق اخبار ارسالى به ما، بدنبال اعلام اعتصاب و مبارزه در اردیبهشت ماه دستگاه اطلاعاتى رژیم در تبریز از همه مدیران و انجمنهای اسلامى خواسته است که معلمین معترض را شناسایى و معرفى کنند. این اقدامات سرکوبگرانه در سایر شهرها نیز کم و بیش در دستور جمهوری اسلامى بوده است. همه این تمهیدات پیشگیرانه رژیم، باید با اتحاد ما و پشتیبانى قاطع از معلمان به شکست بیانجامد. حزب کمونیست کارگری تمام قوای خود را برای یاری رساندن به اعتراض معلمان، انعکاس وسیع آن و برای پیروزی این مبارزات بکار خواهد گرفت.

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٧ فروردین ١٣٨٤، ١٥ آوریل ٢٠٠٤