حزب کمونیست کارگری ایران
  http://www.wpiran.org

اطلاعیه شماره ٣

گوشه های دیگری از تظاهرات و راهپیمایى در اسلو

در حالیکه خبرنگارانى از دهها شبکه خبری از سراسر دنیا در کنار میتینگ حزب حضور داشتند، فعالین حزب دست به نمایش سمبلیک سنگسار زدند تا توجه افکار عمومى دنیا را متوجه ماهیت واقعى اسلام سیاسى و جمهوری اسلامى و ربط آن با "حقوق بشر" کنند. همزمان و در طول این میتینگ دونفر از زنان که حجاب اسلامى به تن کرده بودند و با زنجیر و طناب خود را بسته بودند توجه حاضرین و رسانه های گروهى را بشدت به خود جلب کردند. رسانه های مختلف از این صحنه ها فیلم و عکس تهیه کردند و پیرامون وضعیت و موقعیت زنان تحت حکومت جمهوری اسلامى از فعالین حقوق زنان پى در پى سوال میکردند. با این ابتکارات تظاهرات امروز این پیام را به گوشه و کنار جهان ارسال کرد که حکومت اسلامى مترادف است با سنگسار و سرکوب و بیحقوقى کامل زنان، و مردم ایران در صفوفى میلیونى برای سرنگونى این رژیم و دست یابى به زندگى انسانى در تلاش و مبارزه روزمره اند. صحنه های تظاهرات چنان خبرنگاران را تحت تاثیر قرار داده بود که حتى از داخل سالن کنفرانس مطبوعاتى و در حالیکه کنفرانس مزبور جریان داشت تعدادی از خبرنگاران و فیلمبرداران مشغول فیلمبرداری و عکس گرفتن از تظاهرات ضد جمهوری اسلامى در بیرون بودند.

رسانه ها و خبرگزاریهای متعددی ازجمله سى ان ان، رویتر، آسوشیتدپرس و بى بى سى ورلد، نیویورک تایمز و تعدادی از رسانه های فارسى زبان از جمله رادیو فردا، تلویزیون آپادانا، رادیو پژواک سوئد با آذر ماجدی، على جوادی و مینا احدی، پروین کابلى، ناهید ریاضى و ملکه عزتى مصاحبه کردند.

تظاهرکنندگان پس از چند ساعت به طرف پارلمان نروژ دست به راهپیمائى زدند و در خیابانهای اسلو شعارهای زنده باد آزادی زنده باد برابری و زنده باد سوسیالیسم و شعارهایى علیه جمهوری اسلامى را سردادند. در برابر پارلمان نروژ آذر ماجدی و مینا احدی و على جوادی از اعضای رهبری حزب کمونیست کارگری ایران برای حاضرین سخنرانى کردند. در این سخنرانى ها موقعیت جنبش آزادی طلبانه در ایران و جنش زنان و جایگاه حزب کمونیست کارگری در این جنبش مورد بحث قرار گرفت و مورد استقبال حاضرین واقع شد. در اطلاعیه های بعدی گزارشى از حضور کادرهای حزب هلاله طاهری و سارا محمد در داخل سالن کنفرانس شیرین عبادی را به اطلاع خواهیم رساند.

حزب کمونیست کارگری ایران

٩ دسامبر ٢٠٠٣- ١٨ آذر ١٣٨٢