حزب کمونیست کارگری ایران
  http://www.wpiran.org

اطلاعیه خبری شماره ٣

معلمان در همدان و کرمان و کرمانشاه تظاهرات کردند

بنا به گزارشهای دریافت شده روز یکشنبه ١٣ مهرماه علاوه بر تظاهرات معلمان در تهران و اصفهان و اردبیل که خبر آن قبلا به اطلاع رسید، هزاران تن از معلمان در کرمانشاه و همدان نیز تظاهرات کردند. در همدان قریب ٧٠٠٠ تن از معلمان در ساختمان آموزش و پرورش گرد آمدند. معلمان ابتدا شروع به شعار دادن کردند. و سخنرانان خواستهای معلمان را از جوانب مختلف طرح کردند. معلمان فریاد میزدند: تا حق خود نگیریم از پا نمى نشینیم، مسئولین مملکت خجالت خجالت، وحدت و همبستگى شعار هر فرهنگى...و شعارهای دیگری نیز علیه سانسور و تفتیش عقاید و تبعیض داده میشد. در تظاهرات معلمان در شهرهای مختلف شعارها یکى بود.

در کرمان نیز معلمان تجمع وسیعى را برگزار کردند. بنا به یک گزارش ملانوری مدیر کل ارشاد کرمان بخشنامه ای به همه رسانه ها و مدارس داده و اعلام کرده است که بنا به تصمیم شورای تامین استان کرمان پخش خبر تظاهرات معلمان ممنوع است و رسانه ها و افرادی که این تصمیم را نقض کنند مجازات خواهند شد.

در کرمانشاه نیز مدارس تعطیل گردید و معلمان در صفوفى گسترده در برابر ساختمان آموزش و پرورش تجمع کردند. شعارهای سراسری معلمان علیه تبعیض و فقر و سانسور، در اینجا نیز طنین افکنده بود.

کارگران! دانشجویان! دانش آموزان!

پیروزی معلمان پیروزی همه ما مردم علیه حکومت ارتجاع اسلامى است. معلمان علیه فقر، تبعیض، اختناق و سانسور و تفتیش عقاید مبارزه میکنند. از خواستها و مبارزات معلمان به هرشکل ممکن حمایت کنید. با انتشار وسیع خبر این تظاهراتها، با تصویب قطعنامه های حمایتى، با شرکت در صفوف معلمان، با رساندن خبر این مبارزات به حزب کمونیست کارگری و به هر شیوه ممکن جنبش معلمان را یاری رسانید.

مرگ بر جمهوری اسلامى

آزادی برابری حکومت کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران

١٤ مهرماه ١٣٨٢ - ٦ اکتبر ٢٠٠٣