حزب کمونیست کارگری ایران
  http://www.wpiran.org

تظاهرات و راهپیمایى ٢٠٠٠ تن از کارگران چیت سازی بهشهر

روز یک شنبه ١٧ فروردین ماه کارگران چیت سازی بهشهر در اعتراض به بلاتکیلفى خویش و عدم پرداخت ٢٤ ماه حقوقهایشان در برابر فرمانداری بهشهر جمع شدند و علیه مقامات جمهوری اسلامى ساعتها شعار دادند. کارگران خشمگین خواهان پرداخت دستمزدهای معوقه خویش و روشن کردن تکلیف شغلى خویش هستند. فرماندار بهشهر جرات نکرد در میان کارگران حاضر شود و کارگران پس از آنکه ساعتها به تجمع خود ادامه دادند با خشم و اعتراض تصمیم به ادامه اعتراضات خویش در روز بعد را اعلام کردند و پراکنده شدند.

روز بعد یعنى دوشنبه ١٨ فروردین ماه کارگران مجددا در برابر فرمانداری جمع شدند و بعد به طرف شهر شروع به راهپیمایى و شعار دادن کردند. در خیابانهای مسیر راهپیمایى مردم به شیوه های مختلف از کارگران پشتیبانى خودرا ابراز میکردند. فضای شهر ملتهب بود و همه از اعتراض کارگران سخن میگفتند. کارگران با شعار دادن علیه مقامات جمهوری اسلامى در برابر دفتر نماینده مجلس اسلامى رحمانى خلیلى جمع شدند و شروع به شعار دادن کردند. کارگران تابلوی دفتر را پایین کشیدند و بعد از ساعتى به طرف کارخانه چیت سازی راهپیمایى کردند. کارگران چیت ری اعلام کرده اند که تا گرفتن دستمزدهای معوقه خویش به مبارزه و اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

عدم پرداخت دستمزد کارگران یک جرم جنایى است. صاحبان کارخانه ها با پشتگرمى از حمایت رژیم اسلامى، ماهها دستمزد ناچیز کارگران را بالا کشیده و زندگى این کارگران را با رنج و مشقت همراه ساخته اند. حزب کمونیست کارگری از مبارزه متحد و پرشور کارگران چیت بهشهر و خواستهای بحق آنان قاطعانه پشتیبانى میکند و همه کارگران و مردم شریف را به حمایت از آنها فرا میخواند. دستمزد کارگران باید فورا و بدون هیچ بهانه و تاخیری پرداخت شود.

حزب کمونیست کارگری ایران

١٩ فروردین ماه ١٣٨٢- ٨ آوریل ٢٠٠٣